2011-10-16, 17:36
Medlem
MittensKims avatar
Hejsan, jag tänkte bara ställa en kort fråga.

Det är så att jag började arbeta hos ett städföretag för fem månader sen exakt i princip. Jag går på timmar och får ut allt från sex tusen till 12 tusen. Snittet ligger på 11 tusan efter skatt.

Men jag har också haft ett helgjobb som jag arbetat med i flera flera år, där jag delar ut reklam för Svensk Direkt Reklam (vet), och där får man ut cirka 500 kr i månaden.

Nu fick jag ett brev hem från Svensk Direkt Reklam där de vill att vi anställda ska uppdatera alla uppgifter hos företaget och skatteverket, och fick mig en liten tankeställare. Kommer jag få betala mycket restskatt i och med att lönen härifrån inte dras något skatt på?

Jag har ju inte fått det innan i och med att det är så pass lite pengar, men nu när jag har börjat jobba och får ut cirka 11 tusan varje månad. Restskatt lär det ju bli, men hur mycket ungefär?

/Kim
Citera
2011-10-16, 17:38
Medlem
Conceptions avatar
Räkna med 1/3 av allt du tjänat på direktreklamen.
Citera
2011-10-16, 17:41
Medlem
MittensKims avatar
Okej :3.
Citera
2011-10-16, 20:00
Medlem
Varför skattas det inte från SDR?
Citera
2011-10-16, 20:25
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Varför skattas det inte från SDR?

Antagligen för att han tjänar så lite och det var hans enda jobb innan
Citera
2011-10-16, 20:44
Medlem
MittensKims avatar
SDR är väl mer ett företag som inriktar sig på barn som vill arbeta och tjäna lite extra pengar under helgerna, men jag har stannat kvar här än även fast jag är 23. Sjukt dåligt betalt, sjukt tråkigt jobb men ja, det är väl en merit. Så ja, man tjänar så pass lite att man inte behöver skatta.
Citera
2011-10-16, 21:33
Bannlyst
Du behöver inte vara orolig!
Det handlar inte om många kronor i restskatt.

Gör en egen skatteuträkning på skatteverkets hemsida så kan du se hur det ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in