Okej så här ligger det till nu.
Kom hem och började testa diverse lösningar med datorn  som jag läst bland annat här. Hade mitt gamla aggregat i igen för att försöka få allt som förut. Inget fungerade och efter jag satt på datorn ett antal gånger och inte fick någon bild så blev det plötsligt värre.. Nu startade inte datorn överhuvudtaget och när jag tryckte på on-knappen försvann den gröna lampan från nätagget helt. Tänkte att det var helt kört vid det här laget.
I ett sista desperat försök bytte jag tillbaka till det nya nätagget trots att det var då som det luktade bränt. Bytte även till det mitt nyaste grafikkort. Kontrollerade alla kopplingar och allt satt perfekt. Bytte skärmsladden för att vara på den säkra sidan. Tryckte igång datorn och förberedde mig på den brända lukten och eller att den inte skulle få någon ström. Men till min jävla förvåning så lät allt perfekt och jag fick bild på skärmen!! 

Dock så är det glapp på det nya grafikkortet och rör man till skärmsladden försvinner skärmen helt igen. Men det ser jag inte som något större problem. Är fortfarande fundersam över den brända lukten som var förut, kanske kan ha varit damm?
Riktigt glad att allt funkar nu och tackarför alla svaren i tråden! Nu blir det att köpa bf3 och vänta till den 27:e