Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-16, 13:43
Medlem
Jag har under större delen av mitt liv sett kvinnor som snälla, oskyldiga små söta varelser eftersom det är vad vi blivit uppfostrade till här i Sverige. Och Sverige är ett av dom länder i världen där kvinnor har mest frihet.

Men genom livserfarenhet har jag lärt mig att kvinnor generellt är lömska varelser, ljuger, manipulerar, går bakom ryggen,tänker enbart på sig själva och uttnyttjar allt och alla så mycket dom kan samt dom sätter sig själva på en pediestal.
Jag vet många tjejer som inte ens umgås med tjejer pga dessa anledningar, dom umgås bara med killar pga att vi generellt är mycket mer raka och ärliga. Dom har tröttnat på hur tjejer beter sig helt enkelt(detta är vad dom själva sagt). Men jag kan inte komma på ett enda fall där det motsatta hänt, killar tröttnat på att umgås med killar och umgås därför bara med tjejer.

Jag har hela mitt liv sett kvinnor som oskyldiga och snälla(som jag blivit upplärd) och därmed sett ned på arabländer osv för att dom kontrollerar sina kvinnor, samt även Sverige förr hade bra kontroll på sina kvinnor och det var män styrde(även det tyckte jag var fel).

Men genom livets gång har min syn ändrats mer och mer pga livs erfarenheter och jag har på senare tid börjat förstå varför arabländerna kontrollerar sina kvinnor samt varför vi i Sverige gjorde det förr. Och jag börjar tro att så jag beskriver kvinnors beteende generellt i detta inlägg är anledningen till att arabländerna samt våra egna förfäder kontrollerade sina kvinnor. Dom hade insett detta själva och satte därför ett järngrepp på dom.

Någon som håller med mig och tror att detta är en stor anledning till varför kvinnor blivit kontrollerade?

Bara kolla på dagens Sverige, desto mer frihet vi ger kvinnorna, desto mer inser männen varför kvinnorna en gång var kontrollerade. Tror ni att männen någon gång i framtiden kommer tröttna och börja kontrollera kvinnorna igen?

edit : Finns några få guldkorn av kvinnor som inte är på detta sättet. Men nästan alla är.
Citera
2011-10-16, 14:00
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Menar du att du trodde att kvinnor var "snällare" och "oskyldigare" än män? Om det stämmer att män blir uppfostrade att tro så skulle det var intressant att kunna peka på exakt hur den sk kunskapen förmedlas. Alltså om det är via media, mormor eller nåt helt annat.
Citera
2011-10-16, 14:01
Medlem
Medicinens avatar
Blitt dumpad eller?

Det är ingen skillnad på Män och kvinnor (förutom mellan benen då..)

skaffa dig en tjej som du trivs med
Citera
2011-10-16, 14:04
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Menar du att du trodde att kvinnor var "snällare" och "oskyldigare" än män? Om det stämmer att män blir uppfostrade att tro så skulle det var intressant att kunna peka på exakt hur den sk kunskapen förmedlas. Alltså om det är via media, mormor eller nåt helt annat.
Ja jag förstår inte heller var man får den uppfattningen ifrån? Varför skulle kvinnor vara mer snälla och oskyldiga än män? Vem säger det? Varför har jag missat detta?
Citera
2011-10-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta

Media,familj,skola osv osv

Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Blitt dumpad eller?

Det är ingen skillnad på Män och kvinnor (förutom mellan benen då..)

skaffa dig en tjej som du trivs med

Inte blivit dumpad, detta är min livserfarenhet.

Det är en stor skillnad på män och kvinnor, för den där "mellan benen" är vad som styr våra hormoner. Hormoner påverkar beteende något oerhört mycket.
Citera
2011-10-16, 14:07
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Kan du inte länka var det står?
Citera
2011-10-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberMensch
Kan du inte länka var det står?

Ja för att en generell livsuppfattning vad jag generellt lärt mig genom livet finns i en länk?

Har du gått utanför dörren är det knappast en nyhet att väldigt många delar min uppfattning.
Citera
2011-10-16, 14:09
Medlem
Jag tror snarare har du haft oturen att träffa några osympatiska individer, eller så attraherar du en viss typ av kvinnor. Eftersom vi alltid står i centrum för oss själva är det naturligt att vara egoistisk. Jag upplever inte män som rakare eller ärligare. Däremot tror jag att det är svårt för många män att förstå kvinnor, vilket lätt kan tolkas på ett felaktigt sätt. Personligen föredrar jag att umgås med kvinnor, då de har lättare att relatera till känslor, är mer öppna och sociala.
Senast redigerad av Lee.Stavros 2011-10-16 kl. 14:12.
Citera
2011-10-16, 14:11
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ja för att en generell livsuppfattning vad jag generellt lärt mig genom livet finns i en länk?

Har du gått utanför dörren är det knappast en nyhet att väldigt många delar min uppfattning.

Jag har hört det förut men jag vet inte i vilken situation en pojke blir upplärd att det är så. Skulle vara intressant att höra mer för det är ju väldigt tragiskt om det är så för många.

Många tjejer har ju samma uppfattning men inte heller där vet jag varifrån det kommer.
Citera
2011-10-16, 14:12
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:

Citat:

Men det är ju du själv som säger att det kommer från bl a media. Jag skulle vilja se exempel på var det står eller sägs att kvinnor är mer oskyldiga och snälla än män, jag har nämligen missat det. Mina föräldrar har också missat att berätta detta för mig och i mina skolor måste de glömt bort att ta med detta i undervisningen.
Citera
2011-10-16, 14:20
Medlem
hemliga.agentens avatar
Först och främst finns det killar som är manipulativa, ljuger (finns fakta på att man tar emot 10-60 lögner per dag, TEDtalk) och är allmänna svin också.

Det finns INDIVIDER, inte vandrande könsroller...

Att du ogillar kvinnor beror på dig själv, det är ditt problem, din syn, ditt umgänge/kompiskrets inte de ca 4 miljoner kvinnorna.

Jag älskar kvinnor (och dom jag ogillar, så som Kissie och andra urblåsta individer, undviker jag)
Citera
2011-10-16, 14:22
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Någon som håller med mig och tror att detta är en stor anledning till varför kvinnor blivit kontrollerade?
Kvinnor har samma frihet som män. Och om du läser alla trådar om hur män försöker med olika knep, lögner, tricks, etc bara för att få kvinnor i säng, så är det väl inte konstigt om kvinnor ger igen med samma mynt?
Om du inte klarar av jämnställda kvinnor så säger det nog mer om dig som kille, än om kvinnorna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in