2011-10-16, 12:05
Medlem
Har läst det mesta men hittar inget svar på när man kan efter en kur med deca kan börja med finasterid för att motverka håravfall. Det ska inte vara bra att kombinera de två har jag iaf kunnat läst mig fram till, skall då bli ännu mer skadligt för håret.

Så min fråga hur länge ska man generellt vänta till man kan ta finasteride efter en lång kur med just deca på slutet (Ca 4 veckor deca)?

Tacksam för svar!
Senast redigerad av ironnafta 2011-10-16 kl. 12:09.
Citera
2011-10-16, 12:09
Medlem
Glomgolds avatar
Har du kört nandrolone decanoate i 4 veckor?

Varför skulle du inte kunna kombinera finasterid med nandrolone? Vad jag vet så bryts inte ens nandrolone ner till dht överhuvudtaget. Nandrolone är väl en av de bästa AAS för håret.

Länka informationen att nandrolone och finasterid är en dålig kombo för håret?
Citera
2011-10-16, 12:43
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Har du kört nandrolone decanoate i 4 veckor?

Varför skulle du inte kunna kombinera finasterid med nandrolone? Vad jag vet så bryts inte ens nandrolone ner till dht överhuvudtaget. Nandrolone är väl en av de bästa AAS för håret.

Länka informationen att nandrolone och finasterid är en dålig kombo för håret?

det stämmer faktiskt att deca o propecia ihop inte är bra för håret. eftersom DHN är mindre androgena än deca. men kör man testo i är det däremot bra. för att testo o DHT är mkt mer androgena än deca. orka inte skriva allt. googla deca propecia bara.

så vill du köra propecia i din decakur gör du bäst i att ha testo i.
mvh
Citera
2011-10-16, 12:48
Medlem
Jag vill börja med finasteride efter kuren tänkte ta det och se om jag får någe mer hår, hade inge finasteride under kuren så kunde iaf inte ta det då.

Men eftersom jag avslutade kuren med deca så vill jag veta hur länge man bör vänta med finasteride så det inte blir styggt mot håret i kombinationen med decan som finns i kroppen..
Citera
2011-10-16, 12:54
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironnafta
Jag vill börja med finasteride efter kuren tänkte ta det och se om jag får någe mer hår, hade inge finasteride under kuren så kunde iaf inte ta det då.

Men eftersom jag avslutade kuren med deca så vill jag veta hur länge man bör vänta med finasteride så det inte blir styggt mot håret i kombinationen med decan som finns i kroppen..
4v skulle jag säga
Citera
2011-10-16, 13:41
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
det stämmer faktiskt att deca o propecia ihop inte är bra för håret. eftersom DHN är mindre androgena än deca. men kör man testo i är det däremot bra. för att testo o DHT är mkt mer androgena än deca. orka inte skriva allt. googla deca propecia bara.

så vill du köra propecia i din decakur gör du bäst i att ha testo i.
mvh
Ah, jag hittade nu. Intressant. Tack Zeus.

Om någon annan är intresserad. 5-alpha reductase som konverterar testo till det högandrogena DHT (som i sin tur är främst ansvarig för hårförlust) konverterar nandrolone till DHN istället. DHN är tillochmed mindre androgent än nandrolonet i sig. Alltså. Kurar man på endbart nandrolone så kommer 5AR att verka "skyddande" mot håret. Att då ta propecia/finasteride som är en 5AR inhibitor är dumt.

Men normalt är inte detta en issue eftersom de allra flesta även har testo med i sina kurer. Och då är det bättre att ta propecia än utan, om man har anlag för MPB (male pattern baldness, håravall).

En sidenote här är att nandrolone i sig är en 5AR inhibitor. I en kur med testo och nandrolone kommer man ha mindre DHT i kroppen än om man bara kurade på testot eftersom nandrolonet tävlar med testot om att binda till 5AR. Värt att nämna om någon nybörjare läser detta, att DHT inte bara är av ondo. För den som klarar håret och prostatan så har DHT en massa positiva effekter för en byggare.
Citera
2011-10-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ah, jag hittade nu. Intressant. Tack Zeus.

Om någon annan är intresserad. 5-alpha reductase som konverterar testo till det högandrogena DHT (som i sin tur är främst ansvarig för hårförlust) konverterar nandrolone till DHN istället. DHN är tillochmed mindre androgent än nandrolonet i sig. Alltså. Kurar man på endbart nandrolone så kommer 5AR att verka "skyddande" mot håret. Att då ta propecia/finasteride som är en 5AR inhibitor är dumt.

Men normalt är inte detta en issue eftersom de allra flesta även har testo med i sina kurer. Och då är det bättre att ta propecia än utan, om man har anlag för MPB (male pattern baldness, håravall).

En sidenote här är att nandrolone i sig är en 5AR inhibitor. I en kur med testo och nandrolone kommer man ha mindre DHT i kroppen än om man bara kurade på testot eftersom nandrolonet tävlar med testot om att binda till 5AR. Värt att nämna om någon nybörjare läser detta, att DHT inte bara är av ondo. För den som klarar håret och prostatan så har DHT en massa positiva effekter för en byggare.

Så du menar att nandrolonet kommer skydda håret mot testots DHT litegrann?
Citera
2011-10-16, 20:03
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testoryss
Så du menar att nandrolonet kommer skydda håret mot testots DHT litegrann?
Ja. Genom att tävla med testot om 5AR som jag skrev. Bästa är förstås propecia/finasteride då det är speciellt framtagna för det ändamålet.
Citera
2011-10-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ja. Genom att tävla med testot om 5AR som jag skrev. Bästa är förstås propecia/finasteride då det är speciellt framtagna för det ändamålet.

Okej, jo det är klart.
Skulle Eq kunna ha samma effekt isf? Med tanke på att de heller inte konverterar till DHT utan till DHB.
Citera
2011-10-16, 21:02
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testoryss
Okej, jo det är klart.
Skulle Eq kunna ha samma effekt isf? Med tanke på att de heller inte konverterar till DHT utan till DHB.

Jag vet inte, men jag googlade lite.

Citat:
That double bond is also responsible for Equipoises resistance for being changed by the 5- 5-Alpha-reductase enzyme (2)(3). This enzyme converts a small amount of Boldenone into Dihydroboldenone, which is a very potent androgen (7x as anabolic as testosterone)(4). As I said though, such a small amount of it is converted that its really of no concern to most athletes taking Equipoise. This factor, plus its low aromatization rate mean athletes dont need to consider using ancillaries with Equipoise.
http://www.steroid.com/Equipoise.php

Citat:
Boldenone (Equipoise) - After the Primo, Anavar and Deca this is probably one of the safest for your hair. Although it undergoes 5-alpha-reduction, its affinity for this enzyme is minimal, so there is very little conversion. Moreover, its 5-alpha-reduced form is not as androgenic as DHT.
http://www.hairloss-research.org/steroids.html

Båda hävdar ju att boldenone inte binder så bra till 5AR, vilket ju egentligen svarar på din fråga. Men sedan verkar det råda skilda åsikter om DHB och dess androgena effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in