Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-16, 02:20
  #1
Medlem
hollandurens avatar
Hej!

Jag har ett jävligt störande virus(?) på datorn och hoppas att någon datorkunnig flashbackare har lösningen på hur jag skall gå till väga för att röja undan detta problem.

Okej, det spelas upp ljud i min hörlurar. Det är både röster som snackar massa skit och musik. Ibland både och samtidigt. bland annat hör jag ofta ''hi youtubers, today...'' Detta får mig självklart att misstänka att det är ljud från youtube-videor som spelas upp. Det är även reklam då och då (vilket det också är på youtube när man buffrar en video). Detta händer självklart bara när jag är uppkopplad till internet.

Jag har testat att köra en genomsökning med malwarebytes dock utan framgång. Datorn har även varit inlämnad för reparation pga andra orsaker som kraschad hårddisk osv.

Jag kan tillfälligt stoppa ljudet genom att gå in på KONTROLLPANELEN --> HANTERA LJUDENHETER --> HÖRLURAR --> AVANCERAT och sedan kryssa i/av någon utav rutorna under ''exklusivt läge''

Är det någon som vet vad detta beror på och tror sig veta hur detta skall lösas?
Kan det vara s.k radiovågor som strömmas in via mina hörlurar (inte så insatt)?

MVH
Citera
2011-10-16, 03:30
  #2
Medlem
Benshies avatar
Jag hade liknande fast då fick jag in rysk radio i högtalarna, kunde inte riktigt höra vad det var.

Men är det ett klart ljud så skulle jag själv gissa på att du får störningar från någon annan (?) i närheten.

Trådlöst headset? Märke ? Kan vara en fördel om detta nämns för de som är.. Mer insatta i ämnet.
Citera
2011-10-16, 04:16
  #3
Medlem
ZluZhs avatar
det vart så för mej för ett bra tag sen och då gick jag in på aktivitets hanteraren och kollade processer. och då stod det att min webbläsare(internet explorer) fortfarande var igång efter jag stängt ner den. så jag installerade om den. sen dess har det funkat perfekt
Citera
2011-10-16, 08:16
  #4
Medlem
brianmolkos avatar
eh kan man ta in radiovågor i lurar ?
När man har trådlös FM sändare eller så

Kanske en granne som har en sådan ansluten till sin dator och sitter och kollar en massa youtube videos
iofs ska signalen inte räcka så långt men kan säkert gå igenom en vägg om grannen sitter med sin dator vägg i vägg med dig

ett tips kan ju vara att skaffa lurar med bättre isolering eller så
En del lurar, billiga lurar med dålig isolering tagit upp mobilsignaler (ja inte så att man hörde samtalet utan surrade och tjöt mest)

Ni vet säkert vad jag menar för ljud

alltid bättre med kablar, känns tryggare
__________________
Senast redigerad av brianmolko 2011-10-16 kl. 08:20.
Citera
2011-10-17, 07:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
eh kan man ta in radiovågor i lurar ?
När man har trådlös FM sändare eller så

Kanske en granne som har en sådan ansluten till sin dator och sitter och kollar en massa youtube videos
iofs ska signalen inte räcka så långt men kan säkert gå igenom en vägg om grannen sitter med sin dator vägg i vägg med dig

ett tips kan ju vara att skaffa lurar med bättre isolering eller så
En del lurar, billiga lurar med dålig isolering tagit upp mobilsignaler (ja inte så att man hörde samtalet utan surrade och tjöt mest)

Ni vet säkert vad jag menar för ljud

alltid bättre med kablar, känns tryggare

Även kablar kan bli överstyrda...
Citera
2011-10-17, 10:49
  #6
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Även kablar kan bli överstyrda...

så jag kan styra grannens musik genom mina kablar ?
nja ja grannens stereo åkte ju i golvet tack vare hundarna sprang ner den
Citera
2011-10-17, 14:04
  #7
Medlem
Prova flytta datorn hem till en polare och se om du har samma problem där.
Citera
2011-10-19, 14:01
  #8
Medlem
kryptonajts avatar
De flesta irc/http bottar har funktioner där adresser öppnas "gömt" i bakgrunden.

Någon kanske sålde youtube hits via din dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback