Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-15, 23:51
  #1
Medlem
snorkfrokens avatar
ja har alltid varit en pc snubbe, nu har ja tröttnat på min pc som alltid krånglar o tänkte sälja den, får 3500 för den o tänkte lägga till nån tusenlapp eller två, då är min fråga.. är det dumt att köpa en begagnad macbook? och vad kan ja förvänta mig av en mac för typ 5lax?
Citera
2011-10-16, 00:03
  #2
Medlem
Om inte tidigare ägare misshandlat den så får du en mycket bra surfdator.
Alla macar har ju operativ och under förutsättning att den inte är antik har den OSX. Dock säkert inte det nyaste utan några år på nacken. Men den innehåller itunes, imovie, garageband, iphoto och många andra program.

Förvänta dig inte att kunna redigera full hd filmer i imovie utan gammal hederlig dvd. Eller köra dom senaste 3d liren. Men lite äldre 3d lir ska inte vara några problem.

Se till att den har intel processor och inte powerpc eftersom det är svårare och svårare att hitta program till dom, men även ppc kommer att funka bra.

Det som troligen kommer att vara lite problem är batteritiden pga mycket laddande. Men vad kan man förvänta sig av en dator med några år på nacken. Kanske kan en datorverkstad byta den mot ett nytt om dom fortfarande finns på marknaden. Men å andra sidan kan man ha tur om den tidigare ägaren skött den på rätt sätt.

Så den kommer att fungera bra med dom förutsättningar den har, men det är ingen bil att ställa upp i Nascar med.
__________________
Senast redigerad av Davoodo 2011-10-16 kl. 00:17.
Citera
2011-11-02, 00:12
  #3
Medlem
dag-ottos avatar
jag köpte en Begagnad MacBook 2,1 med C2D 2,0ghz 1gb RAM och 80gb hdd för 2000 spänn på blocket. Jävligt najs skick var den i. Dubblade RAM-minnet och poff så fick jag en stabilare och snabbare laptop än min Acer från 2010 med "snabbare och nyare komponenter". Perfekt för surf, film, mail och lite enklare redigering av bilder och musik.

kolla på tex Blocket om någon nära dig har någon till salu och be om att få kolla in skicket på den osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback