• 1
  • 2
2011-10-15, 22:22
Medlem
Har den senaste veckan tagit 3 stilnoct (olika ntter) fr att kunna somna utan resultat.
Blir inte trtt, har blivit max ltt flummig och inte kunnat vara seris nr jag gtt ur sngen och ringt efter "bttre vetande mnniska" som skall frklara varfr jag inte kan sova.

1 stilnoct r 10mg, har aldrig haft smnproblem tidigare i mitt liv,
eller haft problem att sova nr man vl tagit ngot. Frgan r:

Vad hnder om jag tar 2 stilnoct? Eller 3?
r det farligt att beblanda dessa med andra "ltta" smnlkemedel, som t.ex. valerina natt?

[Kvinna, 18, 56kg]

Frlt fr potentiell felpost, men jag mste fan f sova....

Vanliga tips r hjrtligt vlkomna ocks! OBS! Inget som involverar alkohol.
Citera
2011-10-15, 22:24
Medlem
kurdiss avatar
Gr inte det, du kommer fortstta vara vaken men verkligheten kommer knnas som en drm. Du kan gra vldigt konstiga saker, hemlavemang, g ut naken.. ja listan kan gras vldigt lng.

Bttre att ligga smnls en det. TRO MIG!
Citera
2011-10-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Gr inte det, du kommer fortstta vara vaken men verkligheten kommer knnas som en drm. Du kan gra vldigt konstiga saker, hemlavemang, g ut naken.. ja listan kan gras vldigt lng.

Bttre att ligga smnls en det. TRO MIG!

Men hur skall jag gra d?? Hur kan inte skiten fungera som r utformad fr att fungera!!
Jag fr ryck.
Citera
2011-10-15, 22:33
Medlem
Jag tog 2 stillnocts en gng fr skoj, ( inte fr att sova), jag sg dubbelt. Och knde mig helt strd. Jag varnar dig, starka grejer.. Blanda inte med ngot.
Citera
2011-10-15, 22:41
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåslampa
"har aldrig haft smnproblem tidigare i mitt liv,"

S hur lnge har dina smnproblem varat?

Jag har ftt bra resultat av att ta 20mg fr att somna nr 10 inte funkade, dvs jag provade 10 frst, vntade 1 timme, hade jag inte somnat d s tog jag 10 till. Har ven provat 20mg p en gng, och det gav ocks positivt resultat. Det finns ingen risk fr verdos, svida du inte tar enorma mngder.

Dremot KAN Stilnoct i vissa fall vara en farlig medicin i spass lga doser som 10mg, man tappar all sjlvkontroll, fr hallucinationer osv, men det r vldigt sllsynt. Akta dig fr att blanda det med alkohol dock!
Citera
2011-10-15, 22:43
Medlem
HelloMyNameIss avatar
Prova du ta 2-3 st. Enl. erfarenhet r risken minimal att du gr ngot dumt.
Citera
2011-10-15, 22:46
Medlem
Megadeths avatar
ta 2st. sen lgger du dig i sngen och lser en tidning. efter 30 minuter slcker du lampan och kastar tidningen och somnar. inte svrare n s.
Citera
2011-10-15, 22:49
Medlem
herbsngarlics avatar
Om du inte somnar p 1 stilnoct tar du helt enkelt 2. Man blandar inte, man panikar inte och brjar helst inte noja. Ta 2 stilnoct, lgg dig ner och blunda och tnk p ngot mysigt.

Ngot jag sjlv har blivit upplyst om (av lkaren) r att om du tar tabletterna i sngen fr att lgga dig p en gng tar det lngre tid fr dem att verka. Ta dem stendes, t ex precis innan du borstar tnderna, och g och lgg dig inom 5 min.

Vissa dckar p en halv stilnoct, andra behver 2-3 tabletter. Du kommer inte d eller ta skada men undvik att blanda med annat, speciellt alkohol (om du inte r ute efter annat att sova dvs!)
Citera
2011-10-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitmeout
Jag tog 2 stillnocts en gng fr skoj, ( inte fr att sova), jag sg dubbelt. Och knde mig helt strd. Jag varnar dig, starka grejer.. Blanda inte med ngot.

Det var drfr jag inte ville ha ngra "ut och sup s lser det sig!" kommentarer..

Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
S hur lnge har dina smnproblem varat?

Jag har ftt bra resultat av att ta 20mg fr att somna nr 10 inte funkade, dvs jag provade 10 frst, vntade 1 timme, hade jag inte somnat d s tog jag 10 till. Har ven provat 20mg p en gng, och det gav ocks positivt resultat. Det finns ingen risk fr verdos, svida du inte tar enorma mngder.

Dremot KAN Stilnoct i vissa fall vara en farlig medicin i spass lga doser som 10mg, man tappar all sjlvkontroll, fr hallucinationer osv, men det r vldigt sllsynt. Akta dig fr att blanda det med alkohol dock!

Cirka 2 veckor. Tog 1 hel tablett fr 1h20min sen, borde jag ta en ny? Men sen r kartan slut... Skall jag d ta valerina?
Absolut, har nd inte hr hemma s.

Citat:
Ursprungligen postat av HelloMyNameIs
Prova du ta 2-3 st. Enl. erfarenhet r risken minimal att du gr ngot dumt.
Men definiera "dumt"! Jag vill inte d precis, om det ens r mjligt? Eller r jag skitnojjig nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
ta 2st. sen lgger du dig i sngen och lser en tidning. efter 30 minuter slcker du lampan och kastar tidningen och somnar. inte svrare n s.

Skall nog testa detta...

Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Om du inte somnar p 1 stilnoct tar du helt enkelt 2. Man blandar inte, man panikar inte och brjar helst inte noja. Ta 2 stilnoct, lgg dig ner och blunda och tnk p ngot mysigt.

Ngot jag sjlv har blivit upplyst om (av lkaren) r att om du tar tabletterna i sngen fr att lgga dig p en gng tar det lngre tid fr dem att verka. Ta dem stendes, t ex precis innan du borstar tnderna, och g och lgg dig inom 5 min.

Vissa dckar p en halv stilnoct, andra behver 2-3 tabletter. Du kommer inte d eller ta skada men undvik att blanda med annat, speciellt alkohol (om du inte r ute efter annat att sova dvs!)

Nej, jag vill bara slocka och sova tills jag vaknar helt enkelt, helst slippa drmma ocks.
Men jag har alltid varit lttpverkad av medicin, 1 valerina natt (rekomenderad dos r 2 fr minimalisk effekt vad jag frsttt?) har fungerat nr man varit s nervs att man bara inte KUNNAT slockna.
Stillnoct r vl betydligt starkare n valerina..?
Citera
2011-10-15, 23:37
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Nej, jag vill bara slocka och sova tills jag vaknar helt enkelt, helst slippa drmma ocks. Men jag har alltid varit lttpverkad av medicin, 1 valerina natt (rekomenderad dos r 2 fr minimalisk effekt vad jag frsttt?) har fungerat nr man varit s nervs att man bara inte KUNNAT slockna. Stillnoct r vl betydligt starkare n valerina..?

Ja, stilnoct r starkt. Jag kan ta 4 stilnoct utan att somna om jag r rdd, orolig eller har ngest. r du orolig, rdd eller har ngest nr du ska sova p stilnoct?
Citera
2011-10-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Ja, stilnoct r starkt. Jag kan ta 4 stilnoct utan att somna om jag r rdd, orolig eller har ngest. r du orolig, rdd eller har ngest nr du ska sova p stilnoct?

Inte p sjlva medicinen, eller... Jag blir bara irriterad att jag inte sover.
Nr jag frsker sova vanligt, ja d kommer ngesten.
Citera
2011-10-15, 23:53
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Har den senaste veckan tagit 3 stilnoct (olika ntter) fr att kunna somna utan resultat.
Blir inte trtt, har blivit max ltt flummig och inte kunnat vara seris nr jag gtt ur sngen och ringt efter "bttre vetande mnniska" som skall frklara varfr jag inte kan sova.

1 stilnoct r 10mg, har aldrig haft smnproblem tidigare i mitt liv,
eller haft problem att sova nr man vl tagit ngot. Frgan r:

Vad hnder om jag tar 2 stilnoct? Eller 3?
r det farligt att beblanda dessa med andra "ltta" smnlkemedel, som t.ex. valerina natt?

[Kvinna, 18, 56kg]

Frlt fr potentiell felpost, men jag mste fan f sova....

Vanliga tips r hjrtligt vlkomna ocks! OBS! Inget som involverar alkohol.

Zolpidem r till fr insomningen och inte smnen. Ligger du inte redan i sngen och frsker sova nr dom kickar in s r risken stor att du bara blir piggare. Gr om, gr rtt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in