Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-15, 18:44
Medlem
Har på senare tid upptäckt att mitt nikotinsug avtar då alkohol intas. Själv är jag snusare sen ett år tillbaka, på ett år hinner man ju inte bygga upp värsta beroendet men ändå en aning.

Känner ni igen er i detta eller är det bara jag och isåfall varför tror ni det avtar?
Citera
2011-10-15, 18:51
Medlem
Patreols avatar
Skulle hellre säga att de ökar än att avtar, du har uppenbarligen nått genetiskt fel. Ända förklaring som verkar rimlig.
Citera
2011-10-15, 18:51
Medlem
Powens avatar
För mig så är det faktiskt raka motsatsen. När jag snusade och drack alkohol så snusade jag ovanligt mycket och även rökte.
Citera
2011-10-15, 18:54
Medlem
Telefonladdares avatar
Motsatsen här med. Jag röker inte alls mycket i nyktert tillstånd men när man börjar bege sig ut i dimman så blir jag röksugen hela tiden..
Citera
2011-10-15, 18:59
Medlem
Herrtrosas avatar
Jag snusar som en galning när jag har druckit, så det blir raka motsatsen för mig med. Kan gå ut en kväll med en snusdosa och när jag kommer hem är nästan hela dosan slut. Tappar helt förmågan att uppskatta hur länge jag har haft en snus inne, så risken är överhängande stor att jag tar ut snuskudden efter ~tio minuter för att sedan ersätta den med en ny.

Så håller det på till dosan är slut. Dyrt.
Citera
2011-10-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Jag snusar som en galning när jag har druckit, så det blir raka motsatsen för mig med. Kan gå ut en kväll med en snusdosa och när jag kommer hem är nästan hela dosan slut. Tappar helt förmågan att uppskatta hur länge jag har haft en snus inne, så risken är överhängande stor att jag tar ut snuskudden efter ~tio minuter för att sedan ersätta den med en ny.

Så håller det på till dosan är slut. Dyrt.

Jag ska alltid vara tvärtemot alla andra.. Men jag tror att det är för att jag inte år så beroende och inte tänker på snuset under fylla. Antar att det blir likadant med mig om jag blir "normalt beroende".
Citera
2011-10-15, 19:15
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredricIvarsson
Jag ska alltid vara tvärtemot alla andra.. Men jag tror att det är för att jag inte år så beroende och inte tänker på snuset under fylla. Antar att det blir likadant med mig om jag blir "normalt beroende".

Kan nog ligga någonting i det du säger. Uppskattar att det tog något år innan jag var "fast", och under den här tiden kunde en dosa räcka i tre dagar. Dessutom kunde jag vara utan snus ett par dagar utan att jag påverkades någonting, oavsett om alkohol var inblandat eller ej.

Vänta du, om ett tag sitter du där och slänger i dig snuskudde efter snuskudde
Citera
2011-10-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Kan nog ligga någonting i det du säger. Uppskattar att det tog något år innan jag var "fast", och under den här tiden kunde en dosa räcka i tre dagar. Dessutom kunde jag vara utan snus ett par dagar utan att jag påverkades någonting, oavsett om alkohol var inblandat eller ej.

Vänta du, om ett tag sitter du där och slänger i dig snuskudde efter snuskudde

Det blir säkerligen som du säger, fan va jag gillar ordet snuskudde, aldrig hört det innan :P
Citera
2011-10-16, 00:40
Medlem
skulle nog säga att de ökar, de flera som börjar med tobak startar med "fest röka/snusa"
Citera
2011-10-18, 21:24
Medlem
Jag är snusare sen några år tillbaka. Jag snusar aldrig när jag är full. Vet inte om det är så att abstinensen avtar eller om jag helt enkelt bara glömmer bort det. Men jag kan röka som tusan när jag är full.
Citera
2011-10-18, 22:05
Medlem
Jag snusar skitmycket när jag är full. Inte för att jag får sug efter nikotinet, utan för att jag älskar kombinationen snus-öl. När jag blir för full för att vilja ha en snus klarar jag mig utan problem dock. Inget sug alls.
Citera
2011-10-19, 15:37
Medlem
Hamnbolls avatar
Jag får ett fruktansvärt sug när jag är full, och min nikotintolerans verkar gå helt åt helvete. Jag snusar stup i kvarten, gärna extra starka sorter.

Nikotin förbättrar alkoholens effekter, och nikotinets "nervösa" effekter försvinner ju av alkohol, så för mig går nikotin och alkohol hand i hand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in