• 1
  • 2
2011-10-16, 21:23
Medlem
soers avatar
För att få ikonerna större i Finder så tar du Innehåll, Visa statusfält och sedan får du ett litet skjutreglage längst ned till höger som du kan göra ikonerna större och mindre med.

Men varför inte bara installera Windows om du saknar det så mycket? Varför bytte du överhuvudtaget om du vill att allt ska vara som förut?
Citera
2011-10-16, 23:50
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Kamma dig TS. En Mac är en Mac och saker funkar annorlunda. Om du nu vill att det ska vara som på en Windows-dator så skaffa en jävla Dell och håll käften sen. Alternativt använd dig av Boot Camp och installera valfritt Windows.
Citera
2011-10-17, 00:30
Medlem
fixiefyllas avatar
Är väl bara byta plats på crtl och cmd i tangentbordsinställningarna (och passa på att avliva caps-lock där också) om det är så svårt att lära sig? är ju skitsamma om det är cmd-c eller ctrl-c. vem kollar på tangentbordet ändå?

Är ännu roligare att byta mellan datorer som kör qwerty och dvorak eller byta mellan emacs & vim..
Citera
2011-10-17, 20:45
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Och vad händer nästa gång du sitter vid en Mac och ska ångra något?
Varför är det negativt att lära sig mer än en sak? Det är ju inte så jävla svårt att komma ihåg att trycka på CMD i stället för CTRL. Man vänjer sig som sagt väldigt snabbt.
Tråden handlar om modifikationer som får OSX att bli mer likt Windows. Det är det jag vill ha. Jag vill kunna göra ctrl+c istället för cmd+c då jag inte gillar det. Jag gillar inte heller platsen som cmd sitter på.
Citera
2011-10-17, 20:53
Medlem
Astraliss avatar
Ett förslag är att googla på ett program som helt enkelt byter plats på Ctrl och CMD.
Citera
2011-10-17, 21:53
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralis
Ett förslag är att googla på ett program som helt enkelt byter plats på Ctrl och CMD.
Det behövs inga program för den operationen.
Systeminställningar > Tangentbord > Specialtangenter

Men det kanske redan har avhandlats i tråden, vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in