Citat:
Ursprungligen postat av Marimbu
Så vad sade de på akuten? "Gå hem och lägg dig" eller något mer lugnande?
De sa att jag skulle röra på mig, ta en promenad eller jogga. Tog en promenad på 1 timma direkt efter att ha varit hos akuten, hjälpte dock inte. Kändes som dom bara ville bli av med mig när jag väl var där, sjuksköterskan var trevlig och gjorde EKG och sån skit på mig, men såfort läkaren kom in så var det bara "Ta en promenad, hejdå." typ. Haha.
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Har lite jobbigt med pulsen under en rejäl stress/ångest period. Åkte in till akut psyk 2 gånger... Hjälpte inte precis, gick över efter typ 4-5 dagar... Tror jag spände mig något förbannat.. Fick 160 puls efter 5 min promenad typ.
Hade också runt 80-110 puls genom ingenting alls!
Tagit 2 EKG, senast förra veckan togs ett. Visade inget då. Har ett blodtryck mellan 120/80-130/85, och läkaren har inte sagt ett jotta utan säger att det är ångest!
Konstigt.. haha. Känner dock ingen stress eller ångest :/ Mest oro nu på grund av just detta, undrar vafan det kan vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Har haft precis samma sak som dig, känns lite som att kroppen "gungar" fram och tillbaks när det e värst, man blir orolig och kan inte sova.
Ett förslag för att få det att gå över är att hålla andan så länge du kan, detta upplevde jag som det som fungerade flest gånger. En annan sak att prova är att försöka att få upp pulsen på vanlig väg, typ hoppa dig trött eller något.. Vet inte hur hälsosamt detta är men det funkar ibland.
För mig fick jag dock flera episoder som inte gick över av sig självt och fick då hjälp med detta på akuten, (de har medicin som gör att det går över på typ 2s) dock så vill de inte ge denna i onödan.
Jag har opererat mitt hjärta för detta för cirka 5-6 år sedan och har aldrig haft detta problemet sen dess. De gick in med en kateter i låret och brände på något sätt inne i hjärtat på de punkter som orsakade problemet.
Shit, hjärtoperation och sånt... låter inte lovande för min del. Eller ja, går det att bota så är det väl skitsamma men att det är en sån stor grej att det kan gå till hjärtoperation så blir jag lite orolig måste jag säga haha.
Ska testa få upp pulsen imorgon om det inte gått över, på vanlig väg dvs. Tar väl ett joggingpass eller något

Testade hålla andan nyss men de gjorde ingen större skillnad på mig :/
Aja, får se hur det blir. Förhoppningsvis är det borta tills imorgon, om inte, tar jag ett joggingpass, om de inte hjälper så blir det väl akuten igen.
Tack för svaren!