Ett litet problem dök upp imorse när jag skulle installera en ny hårddisk i datorn.
HDDn hittas i Bios på i mitt fall sata2 och den är enabled. När datorn sen drar igång så installeras drivrutiner för de nya enheten. Men när jag sen öppnar Utforskaren så finns den inte där.
Går jag in på kontrollpanelen - system - enhetshanteraren - diskenheter så finns den nya HDDn med där i listan och det står Den här enheten fungerar korrekt. Jag har provat uppdatera drivrutinerna, men de är de senaste.
Eftersom HDDn är ny så är den inte formaterad, kan det ha med saken att göra?
Hur gör man då eftersom jag inte kan se HDDn i utforskaren
Systemet är W7 Ultimate och den nya disken är en seagate st3500830 500GB om det har betydelse
Du måste tilldela den en enhetsbeteckning (F:, E:, G: eller vad du vill ha den som). Högerklicka på den i diskhanteraren och gör det... vips så kommer den att synas
Du måste tilldela den en enhetsbeteckning (F:, E:, G: eller vad du vill ha den som). Högerklicka på den i diskhanteraren och gör det... vips så kommer den att synas
Sen behöver man väl formatera disken och skapa en partition också om den är ny, för utrymmet är ju inte allokerat, eller sker det automatiskt när man tilldelar enhetsbeteckning? Har aldrig testat det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!