2011-10-15, 08:24
Medlem
pekingbrudens avatar
Börjar med att säga att jag tittat igenom andra trådstarter för att se om jag kan lägga in den där, men tycker ingen riktigt passar. Om mod tycker annat, får du gärna flytta den.

Hur som helst, jag har en iphone 4 sen ett par månader tillbaka. Har fungerat klockrent. I förrgårskväll uppgraderade jag min iphone till ios 5.0. Är nöjd så långt. Men inatt... Suck. 04.20 började min iphone vibrera helt galet och utan uppehåll. Lagom mosig i skallen som man är så dags så fattade jag verkligen ingenting. Försökte stänga av telen utan framgång. Väcker maken som är lika borta som mig. Han lyckas inte heller. Stoppar i laddaren i telefonen för att se om det "väcker upp den", men inte. Telefonen vibrerar oavbrutet i flera minuter utan uppehåll. När jag tillslut trycker på "hem-knappen" och "stäng av-knappen" samtidigt ett par sekunder så slutade telen att vibrera. DOCK visas i displayen att batteriet tömts TOTALT under dessa minuter (var fulladdad innan). Skitmärkligt! Det enda jag gjort är alltså att uppgradera till iOS 5, inga andra konstiga appar eller liknande.

Nån som varit med om nåt liknande och som har tips eller tankar om vad detta berodde på? Vill ju inte gärna vakna fler gånger av en telefon som fått tuppjuck... Suck!

Kan tillägga att jag idag när jag vaknade satte telen på laddning och den beter sig helt som vanligt.
Senast redigerad av pekingbruden 2011-10-15 kl. 09:17.
Citera
2011-10-15, 09:42
Medlem
Leifsons avatar
Kanske var det någon som ringde?

Nej men, jag har då aldrig varit med om något liknande med min, och jag har, precis som du, uppdaterat till iOS 5.0 jag också. Det du beskriver vet jag dock finns som funktion / app till andra telefoner, som en form av batteridödare. Finns ju en seglivad myt (som kanske dessutom är sann?) om att batteriet laddas upp bäst när det laddas från totalt urladdad läge, och då använder man batteridödaren till att tömma det helt.

Kanske finns det en inbyggd sådan funktion eller något, som råkade gå av.
Citera
2011-10-15, 09:58
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifson
Kanske var det någon som ringde?

Nej men, jag har då aldrig varit med om något liknande med min, och jag har, precis som du, uppdaterat till iOS 5.0 jag också. Det du beskriver vet jag dock finns som funktion / app till andra telefoner, som en form av batteridödare. Finns ju en seglivad myt (som kanske dessutom är sann?) om att batteriet laddas upp bäst när det laddas från totalt urladdad läge, och då använder man batteridödaren till att tömma det helt.

Kanske finns det en inbyggd sådan funktion eller något, som råkade gå av.

Ja, att det var nån som ringde var ju givetvis min första tanke inatt. Men telefonen var helt död och reagerade inte på några knapptryckningar. Paniken var ju lite nära där ett tag eftersom den vägrade sluta vibrera. Jag hade telefonen på ljudlöst så jag vet ju inte om den också hade låtit om ljudet varit på. När jag väl fick telefonen lugn med hjälp av dubbeltryckningarna på båda knapparna samtidigt och konstaterade att batteriet var helt dött så gick faktiskt mina tankar till nån slags säkerhetsgrej eller liknande. Alltså att telefonen är programmerad att tömma batteriet och stänga av telefonen om nåt är fel med den eller liknande. (Om sånt ens är tekniskt möjligt, jag vet inte.)

I morse innan jag satt den på laddning så funderade jag till och med i konspiratoriska tankar såsom att någon mojsat in ett virus i nya iOS-uppdateringen...

Ja, knepigt hur som helst!
Citera
2011-10-15, 10:06
Medlem
Twatssons avatar
Ganska vanligt fenomen att Iphones börjar vibrera konstant. Hände mig för någon månad sen, hade inte uppdaterat den eller något.

Den vibrerade i sex timmar konstant utan att något gick att göra(helt låst). Jag höll in bägge knappar i 20 sekunder tills den la av helt, laddade upp den helt och sen dess har det inte haft något återfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in