• 7
  • 8
2011-11-22, 16:38
Bannlyst
Skulle aldrig uppdatera till en ny version. Sist med det här jävla Narwal(eller vad det hette) förstörde det allt och såg allmänt mongo ut. Nej fy fan, aldrig uppdatera från 10.04.

Fuck nymodigheter som suger.
Citera
2011-11-22, 16:56
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Skulle aldrig uppdatera till en ny version. Sist med det här jävla Narwal(eller vad det hette) förstörde det allt och såg allmänt mongo ut. Nej fy fan, aldrig uppdatera från 10.04.

Fuck nymodigheter som suger.
10.04 kommer att få uppdateringar i ca 1½ år till, sen får du endera uppgradera eller byta distribution om du vill fortsätta få uppdaterad mjukvara (inklusive säkerhets- och buggfixar).

https://wiki.ubuntu.com/Releases#Stable

Serverpaketen kommer så klart att få uppdateringar i ungefär 3½ år till, men där räknas inte skrivbordspaketen med.
Citera
2011-11-23, 08:24
Medlem
Anderrssss avatar
Det är första gången jag kör Unix typen så måste vänja mig lite först. Det jag kan säga om de tre dagarna jag har kört det så är det lite luddigt kanske. Men antar att man vänjer sig och hittar alla roliga funktioner.
Citera
2011-12-02, 21:40
Medlem
TheBurdens avatar
Och vilken jävla dynga. Buggar som fan, i vanlig ordning. Linux handlar enbart om buggar (Oavsett distro). Buggar, buggar, buggar och åter buggar.

Ubuntu 11.10 var droppen som fick bägaren att rinna över. ALDRIG MERA LINUX.

Windows 7 fungerar, i alla fall. Och nu var det bra länge sedan jag hade problem med det. Inte ett endaste litet problem på evigheter. Med Ubuntu 11.10 så gick det en halv dag, sedan hade hela "Unity" crashat och försvunnit. Sedan gick det inte att få tillbaka. Det enda jag hade var en bakgrundbild. Gick inte att göra ett skit.

Om folk vill ödsla sin tid på Linux och t. o. m. Ubuntu, så får de väl göra det. Jag har gett det på tok för många chanser och tänker ignorera skiten för all överskådlig framtid.
Citera
2011-12-02, 21:53
Medlem
daddyfreshs avatar
Nice
Citera
2011-12-02, 23:14
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Och vilken jävla dynga. Buggar som fan, i vanlig ordning. Linux handlar enbart om buggar (Oavsett distro). Buggar, buggar, buggar och åter buggar.
Unity var buggigt senast jag körde det också. Gnome Shell vet jag inte så mycket om men även det är ganska nytt så det skulle inte förvåna mig. Men har du kört någon stabilare och mer beprövad skrivbordsmiljö som Gnome 2.32.1 eller xfce?

Låter som att du möjligen sitter på hårdvara med dåligt stöd. Men att Linux skulle vara fullt av buggar och aldrig fungera bra är däremot helt befängt. Ett annat möjligt problem kan vara SBS.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in