Ubuntu 11.10 är den sämsta Linux disten jag testat tror jag. Det buggade järnet på alla möjliga och omöjliga sätt. Jag blev så trött på den så jag slängde ut skiten och kör Linux Mint Debian numera. Riktigt bra dist! Jag förstår definitivt varför Mint är #1 numera.
Enligt min åsikt var/är Ubuntu 10.04 LTS riktigt KANON! Efter det har det bara gått neråt, bug-buggy-bug-bug-bug, som Chris från Linux Action Show säger

En sak som jag verkligen FÖRSÖKT lära mig tycka om är Unity. Jag VILL verkligen gilla det, men det GÅR inte! Allt känns så omständigt, fel strukturerat, och så tar allt längre tid att göra. Jag kan förstå om "vanligt" folk kanske gillar det och tycket det är pimpigt och snyggt, men det är inget för mig som är åtminstone ett halvt snäpp uppe på geek-stegen. Gnome 3.x har jag faktiskt inte testat alls än och tänker inte göra det närmaste tiden heller. Unity har skrämt skiten ur mig!
Nä, för mig som kört OS X och Gnome relativt länge och gillar båda så verkar det som att det bara finns en väg för mig att gå framöver, och det är MATE! All kudos i världen till gänget som forkat Gnome 2.32. På kort sikt så räcker det som det är, men jag hoppas att MATE utvecklas framöver för annars lär det falla i glömska helt oavsett hur bra det är.