Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-16, 12:56
Medlem
Octogenarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
det beror på vad det är för ställe, hur länge du spelar osv. En duktig pianoentertainer i en busy större bar kan dra in mellan 5-10k för en kväll. Men för en timme sådär pang mitt på dagen kan du nog utan vidare klämma till med 1000-1500.

Jag kommer agera som bakgrundspianist för en väldigt omtalad restaurang, kan säga att det är en väldigt mysig miljö och som jag har uppfattat det så är det nyöppnat.

Citat:
Ursprungligen postat av yowser
Japp, jazzstandards är definitivt grundplåten i restaurang/hotell-piano-repertoaren. Samt närliggande genrer som bossanova, easy-listening-pop etc. Blanda med några populära hits från senare år (såna som passar bra på piano vill säga), så är du hemma.

Jag är tyvärr inte inriktad för jazz utan klassisk musik. Men själv tror jag nog minsann att klassisk musik är snäppet bättre när det gäller just för bakgrundsmusik än vad jazz är som är lite mer entertaining.
Citera
2011-10-16, 13:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octogenarian
Jag kommer agera som bakgrundspianist för en väldigt omtalad restaurang, kan säga att det är en väldigt mysig miljö och som jag har uppfattat det så är det nyöppnat.

Jag är tyvärr inte inriktad för jazz utan klassisk musik. Men själv tror jag nog minsann att klassisk musik är snäppet bättre när det gäller just för bakgrundsmusik än vad jazz är som är lite mer entertaining.

Kan tänka mig att klassiskt nog funkar bra på restauranger, men vill du bredda dina möjligheter till jobb, ska du nog kika lite på jazz och annat som nämnts i tråden här.

Citera
2011-10-16, 13:02
Medlem
Octogenarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Kan tänka mig att klassiskt nog funkar bra på restauranger, men vill du bredda dina möjligheter till jobb, ska du nog kika lite på jazz och annat som nämnts i tråden här.

Det hade jag tänkt göra faktiskt! Men inte än.. än så länge så tar jag lektioner så det lär väl komma nu i efterhand.
Men hur ser lönen ut för en rookie som mig? Lär det inte vara pris per gång mer än pris per timme då jag kommer behöva bygga upp mig en repertoar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in