• 1
  • 2
2011-10-15, 09:42
Medlem
cannaBes avatar
Du kan ha 2 versioner av Office på samma dator men inte 2 versioner av Outlook. Med andra ord får du välja en anpassad installation av det ena Officepaketet där du väljer att inte installera Outlook.
Citera
2011-10-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
Spara filerna som ska till skolan i office2003 format? Finns väl även bakåtkompatibilitetstest?

Den filtypen som används i MS 2010 Power-Point är .pptx
Den gamla filtypen är .ppt . Jag sparar mina presentationer i .ppt filtypen hemma och sedan försöker öppna dem på skolan. Men det är alltid någonting som ej fungerar. "Det går inte öppna filen för att typsnittet xxxx stöds inte", osv Så därför ville jag installera den gamla versionen. Eller kan man kolla på MS 2010 om att filen öppnas och fungerar på äldre versioner på nåt sätt?
Citera
2011-10-15, 17:15
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejduglade
[...]därför ville jag installera den gamla versionen

Du går ju som katten runt het gröt.
Lägg in PowerPoint 2003 i samma dator där du nu har Office 2010, använd 2003 till skoljobben och 2010 till allt annat.

Citat:
Eller kan man kolla på MS 2010 om att filen öppnas och fungerar på äldre versioner på nåt sätt?

Nej, det finns inget sånt i 2010, och även om det funnits så hade det inte varit pålitligt eftersom det ju inte heller är pålitligt när man där sparar filen i 2003-formatet ppt.
Citera
2011-10-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Du går ju som katten runt het gröt.
Lägg in PowerPoint 2003 i samma dator där du nu har Office 2010, använd 2003 till skoljobben och 2010 till allt annat.

Nej, det finns inget sånt i 2010, och även om det funnits så hade det inte varit pålitligt eftersom det ju inte heller är pålitligt när man där sparar filen i 2003-formatet ppt.
Tack
Citera
2011-10-16, 01:19
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0rx3
Har du två eller fler hårddiskar, eller en som är delad skall det gå. Då får du installera de på vardera hårddisk!
Trams.

Installationerna lägger sig snällt parallellt i \Microsoft Office\Office 14 och dito \Office 12 osv. och stör inte varandra.

Bortsett från just Outlook. Blir totalknas om man har flera versioner av Outlook installerade sida vid sida.

Jag hade under många års tid inget behov av nyare versioner än Office 2003; fick jag material skickat från färskare utgåvor hade jag plugin:s för att kunna hantera dessa.

Däremot gillade inte mina mobiltelefonsynkningsprogram Outlook 2003, så jag hade en nyare Outlook (från Office 2007) installerad som enda komponent vid sidan om resten av repertoaren i Office 2003.
Citera
2011-10-16, 10:40
Medlem
StickyFingers avatar
Jag funderade på samma sak eftersom jobbet har XP+Office 2003 och jag kör med Win7+Office 2010 hemma.
Nu vet jag inte om du/jobbet kör med olika operativsystem, men jag löste det genom att installera 'Windows Virtual PC' och kör Office 2003 därigenom. Inga problem som helst. Men det kräver att man har Win7 Pro eller Ultimate för att kunna installera den virtuella XP.
Citera
2011-10-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StickyFinger
Jag funderade på samma sak eftersom jobbet har XP+Office 2003 och jag kör med Win7+Office 2010 hemma.
.

Samma här!
Citera
2011-10-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Trams.

Installationerna lägger sig snällt parallellt i \Microsoft Office\Office 14 och dito \Office 12 osv. och stör inte varandra.

Bortsett från just Outlook. Blir totalknas om man har flera versioner av Outlook installerade sida vid sida.

Jag hade under många års tid inget behov av nyare versioner än Office 2003; fick jag material skickat från färskare utgåvor hade jag plugin:s för att kunna hantera dessa.

Däremot gillade inte mina mobiltelefonsynkningsprogram Outlook 2003, så jag hade en nyare Outlook (från Office 2007) installerad som enda komponent vid sidan om resten av repertoaren i Office 2003.
Så jag kan installera MS 2003 utan outtlook på min dator utan att det blir nåt fel med MS 2010? Jag har två hårddsikar, en vanlig och en extern på 1Tb.Det går väl bra om jag installerar en version på den ena hårddisken och den äldre på den andra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in