2011-10-14, 21:12
Medlem
Kan man ha 2 olika microsoft office på en dator?
Alltså kan jag installera MS 2010 och sedan installera MS2003 utan att de krockar eller bråkar på nåt sätt?
Citera
2011-10-14, 21:16
Medlem
Har du två eller fler hårddiskar, eller en som är delad skall det gå. Då får du installera de på vardera hårddisk!
Citera
2011-10-14, 21:19
Medlem
Det låter faktiskt inte som något som fungerar bra. Om du prompt vill ha det så skulle jag antingen ha det på två separata windowsinstallationer eller på två olika användare.
Citera
2011-10-14, 21:35
Medlem
Fredrikb82s avatar
Det går om du använder program som thinapp eller app-v. Tyverr kostar dessa pengar.

Det finns gratisalternativ som http://www.cameyo.com/ jag vet dock inte om dessa fungerar lika bra

Vad dessa program har gemensamt är att de virtualiserar programmen och programmen körs isloerat från alla andra program.
Citera
2011-10-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0rx3
Har du två eller fler hårddiskar, eller en som är delad skall det gå. Då får du installera de på vardera hårddisk!

Tack för svaret KAn någon förklara varför man inte kan ha 2 MS på en och samma hårddisk eller Windows
Citera
2011-10-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0rx3
För den lösning du förespråkar behöver man ju faktiskt inte två hårddiskar. Det räcker med att partionera om den man har.
Citera
2011-10-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
För den lösning du förespråkar behöver man ju faktiskt inte två hårddiskar. Det räcker med att partionera om den man har.

Okej, tack! Men jag vill liksom veta varför man kan inte helt enkelt installera det på samma användare,samma windows och samma hårddisk utan att partionera?

Jag förstår att det inte går, men vill ha en förklaring till varför det inte är så enkelt
Citera
2011-10-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejduglade
Okej, tack! Men jag vill liksom veta varför man kan inte helt enkelt installera det på samma användare,samma windows och samma hårddisk utan att partionera?

Jag förstår att det inte går, men vill ha en förklaring till varför det inte är så enkelt
Program från förr i tiden:

Du väljer var de ska installeras. Alla filer hamnar där och allt är frid och fröjd.

Moderna program:

Du väljer var de ska installeras och huvuddelen av programmet hamnar där. En del hamnar i systemkataloger och det bråkas och stökas om i registret. Det kan helt enkelt bli en massa kollisioner.
Citera
2011-10-14, 22:09
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Kan man ha 2 olika microsoft office på en dator?[...]

Javisst kan man det.
Dock kan du inte ha två versioner av Outlook, så den får du bocka bort på det ena Officet. Word, Excel, Access etc funkar fint.
Dessutom måste du ha Officena i olika mappar. Du får en fråga, under installationen, till vilken mapp det ska installeras, ta bara nåt annat än det förvalda på en av installationerna.
Citera
2011-10-14, 22:47
Medlem
Dawdas avatar
Jag förstår inte varför du vill ha både 2003 och 2010 på samma dator. 2010 har väl allt som 2003 har fast mycket mer, eller har jag fel?
Citera
2011-10-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawda
Jag förstår inte varför du vill ha både 2003 och 2010 på samma dator. 2010 har väl allt som 2003 har fast mycket mer, eller har jag fel?

Du har rätt, jag använder bara MS 2010 och det är såklart mycket bättre än MS 2003. Men när jag gör ett powerpoint arbete hemma och ska visa den på skolan så blir det en massa probelm, typsnittet stöds inte, det stöds inte, filen går inte att öppna osv. Varje gång jag gör ett arbete hemma måste jag sitta en timme till för att den fungera med MS Power-point 2003. Det är därför jag vill installera MS2003 på min dator, men jag vill naturligtvis inte avinnstallera Ms 2010
Citera
2011-10-15, 02:55
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Du har rätt, jag använder bara MS 2010 och det är såklart mycket bättre än MS 2003. Men när jag gör ett powerpoint arbete hemma och ska visa den på skolan så blir det en massa probelm, typsnittet stöds inte, det stöds inte, filen går inte att öppna osv. Varje gång jag gör ett arbete hemma måste jag sitta en timme till för att den fungera med MS Power-point 2003. Det är därför jag vill installera MS2003 på min dator, men jag vill naturligtvis inte avinnstallera Ms 2010

Spara filerna som ska till skolan i office2003 format? Finns väl även bakåtkompatibilitetstest?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in