2011-10-14, 12:09
Medlem
vådkas avatar
Kaklav (Parmelia Conspersa) är en väldigt vanlig lav i Sverige som verkar ha psykoaktiveffekt.

Exempelvis beskriver ۩ på (https://www.dmt-nexus.me/forum/defau...ts&t=18193&p=4) effekterna så här :
Citat:
I am stoned right now! This stuff DEFINITELY contains some kind of terpenoid[s]. I feel like I just smoked a joint of cannabis or something. I am smiling and giggling and feel ridiculously happy and dreamy. I could keep smoking this stuff if I had more! I am going to be collecting a ton more from the forest. I have basically access to an infinite amount if anybody wants to run it through some kind of lab testing. PM me.

Exempelvis beskriver Ginkgo på (https://www.dmt-nexus.me/forum/defau...ts&t=18193&p=4) effekterna så här :
Citat:
! I found some of what I believe to be Parmelia conspersa or a closely related species, dried it and smoked it, and I agree - this stuff is absolutely active! Relaxed good feeling similar to cannabis, but not quite. Not too potent, and only lasts a few hours top. I've smoked a lot of cannabis the last few days, so I will have to test this lichen again when I don't have cannabis tolerance. Maybe it plays a role. Lichen hash is an excellent idea, looking forward to hear how that works out!

Observera att laven innehåller "Usnic acid" som är skadligt för levern, åtminstone i höga doser. Det är oklart vad den innehåller och det kan även finnas fler giftiga ämnen. Försiktighet bör iakttas innan man går ut i skogen och röker massa.

Tänkte höra om det är någon här som har erfarenhet av kaklav eller någon annan psykoaktiv lav.

Mvh Vådka
Citera
2011-10-14, 12:17
Medlem
IronCrunchers avatar
Vadfan? Spännande, måste testas.
Citera
2011-10-14, 16:54
Medlem
Berberines avatar
Ja! Det är p.g.a. sånt här jag fortfarande (delvis) besöker Flashback
Mkt intressant. Måste finnas mängder med växter där ute i världen med psykoaktiviteter som vi ännu inte lyckats "låssa upp" eller inse deras värde.
Citera
2011-10-14, 16:57
Medlem
rochsteins avatar
troll
Citera
2011-10-14, 17:06
Medlem
vådkas avatar
Även andra lavar verkar lovande. I en tråd på bluelight (http://www.bluelight.ru/vb/threads/5...-Lichens/page2) beskriver Druidus effekterna av olika lavar som följande: "I, personally, would define the trip from the best of the lichens as some sort of mixture of psilocin, MDMA, and also something sedative. I take benzos, and it seems similar to that, except it doesn't kill the trip. Only one of the lichens is worth taking, IMO. The others are like shrooms but with lots of benzos, so you don't really get that amazing of a trip."

Tyvärr verkar de inte idenifierats.
Citera
2011-10-14, 17:12
Medlem
vådkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Ja! Det är p.g.a. sånt här jag fortfarande (delvis) besöker Flashback
Mkt intressant. Måste finnas mängder med växter där ute i världen med psykoaktiviteter som vi ännu inte lyckats "låssa upp" eller inse deras värde.
Jag hoppas det kommer någon stor upptäckt snart Om man tänker på den enorma mängden olika lavar, svampar, växter som det finns så borde det finnas mängder med potentiella droger som inte har hittats än. Om man tänker på att vissa kräver mao-hämmare eller liknande så kan det säkert finnas hur många som helst, bara man hittar ett sätt att aktivera dem.
Citera
2011-10-14, 18:44
Medlem
Det är därför renar äter flugsvampar. De gräver som tokiga efter dem när snön kommit, allt för att de blir höga på dem Jopp, så är de, våra knarkande renar
Citera
2011-10-14, 20:07
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vådka
Jag hoppas det kommer någon stor upptäckt snart Om man tänker på den enorma mängden olika lavar, svampar, växter som det finns så borde det finnas mängder med potentiella droger som inte har hittats än. Om man tänker på att vissa kräver mao-hämmare eller liknande så kan det säkert finnas hur många som helst, bara man hittar ett sätt att aktivera dem.

Läste igenom tråden på DMT-nexus. Jag bor i Norge och här på västkusten har vi mer än gott om karga fjäll längst fjordarna utan större växtlighet, och det lär finnas enormt mycket lavar häromkring, har dock inte hållit ögonen öppna för dem direkt, har mer varit inriktad på vad de kallar flensopp här (och vad vi kallar toppisar). Bor inte långt från Preikestolen, så tror nog jag ska kunna finna det mesta i bergen här.

Återkommer med resultat,
Citera
2011-10-14, 23:24
Medlem
Såg oxå den där tråden, gick o skrapade ihop lite av vad jag tror var kaklav men har inte testat ön, är ytterst skeptisk men förväntansfull
Citera
2013-09-10, 23:18
Medlem
S-cups avatar
Inga fler som testat?

Tänkte att jag skulle leta rätt på lite medan jag går på svampjakt om ett par dagar.

Här är lite mer info, verkar som att de flesta som testat ändå känner någonting... https://forum.magiskamolekyler.org/i...howtopic=19279
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in