• 1
  • 2
2011-10-14, 11:25
Bannlyst
Jag har varit trogen kund hos Discshop sedan sommaren 2009. Jag har handlat för flera hundralappar - ibland ännu mer - där varje månad och har alltid sett till att betala i tid. I våras blev mitt konto där spärrat då de skaffade Klarna, så då mejlade jag till dem och några dagar senare kunde jag handla därifrån som vanligt. Men nu har jag drabbats av samma problem igen - tack vare Klarna! Så jag mejlade till Discshop igen och fick ett flummigt svar om att jag skulle vända mig till Klarna och sedan kontakta Discshop igen.

Men det tänker jag inte göra! Är det här tacken för att man varit trogen kund och handlat hos dem varenda månad de senaste två åren? Det är bara de själva som förlorar på det, men är det så de vill ha det så gärna för mig! Även om de fixar till problemet även denna gång så tänker jag i alla fall aldrig göra en enda beställning till därifrån! Istället tänker jag vända mig till den lokala videobutiken - för de uppskattar i alla fall trogna kunder!

Är det nån mer som haft liknande problem med Discshop?
Citera
2011-10-14, 11:34
Medlem
soulreapers avatar
Inte ett ämne för film:allmänt vi testar om Företagsskvaller är sugna på den här tråden
Film -> Företagsskvaller
//MOD
Citera
2011-10-14, 12:15
Medlem
KungAllans avatar
Aldrig haft några som helst problem med dom, handlar dock alldeles för mycket därifrån
Citera
2011-10-14, 12:38
Medlem
multimegas avatar
Du handlar alltså på kredit och Klarna tycker inte att du lever upp till de förutsättningar som behövs för att få handla på kredit hos dom?.

Betala direkt då med VISA-kort istället?

edit: har aldrig haft några problem när jag beställt ifrån discshop.
Citera
2011-10-14, 15:11
Medlem
Robinson-Merals avatar
Rubriken borde vara "Varning för Klarna". Det verkar som du har för taskig kredit för att handla mot faktura/delbetala. Varför inte handla med kort och slippa betala extra för en faktura?
Citera
2011-10-15, 19:32
Medlem
bombaccis avatar
Har du (TS) betalningsanmärkningar?

Verkar tufft att hamna i tjafs med Klarna, märkt att allt fler internetföretag använder dem, dischshop, adlibris och fler.

Lite synd att alla tycks anlita dem.
Citera
2011-10-19, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Har du (TS) betalningsanmärkningar?

Verkar tufft att hamna i tjafs med Klarna, märkt att allt fler internetföretag använder dem, dischshop, adlibris och fler.

Lite synd att alla tycks anlita dem.

Jag har inget otalt med Discshop och jag förstår inte varför det blivit så här. Nej, det är inte särskilt roligt....
Citera
2011-10-19, 21:28
Medlem
AlucardTheImpalers avatar
Kan ju själv säga att jag har haft problem med just Klarna flera gånger, medan andra "faktureringsföretag" låtit mig gå igenom med lätthet, har inga betalningsanmärkningar heller, men Klarna är väl "stenhårda" eller hur man ska säga det.
Citera
2011-10-20, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardTheImpaler
Kan ju själv säga att jag har haft problem med just Klarna flera gånger, medan andra "faktureringsföretag" låtit mig gå igenom med lätthet, har inga betalningsanmärkningar heller, men Klarna är väl "stenhårda" eller hur man ska säga det.

Ja, Klarna är tydligen ena fula fiskar eller vad man ska kalla det. Jag har skapat ett konto hos ett annat ställe som heter kvarnvideo och de använder sig av något annat faktueringsföretag - och där verkar det ju fungera bra än så länge. Jag får nog handla där istället. Klarna tänker jag i alla fall akta mig för.
Citera
2011-10-20, 12:25
Moderator
rotadents avatar
Det är nog Klarna som är problemet, jag har hört många som säger att de är rätt hopplösa om det går fel någonstans med dem. Jag har dock aldrig haft problem varken med Klarna eller Discshop. Har handlat mot faktura på flera butiker som är anslutna till Klarnas fakturaservice och det har alltid funkat bra. En gång delbetalade jag också och även det funkade bra. Å andra sidan är det när man får problem som man vet vad ett företag egentligen går för... Hur snabbt de löser det, hur tillmötesgående de är etc.
Citera
2011-10-20, 16:03
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Knappast värt att varna om Discshop för att Klarna inte gillar dig. Vad har Discshop gjort för fel tycker du?
Citera
2011-10-21, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Knappast värt att varna om Discshop för att Klarna inte gillar dig. Vad har Discshop gjort för fel tycker du?

Jag har ju som sagt varit trogen kund hos Discshop i några år nu och man tycker ju att de borde kunna se till att såna här problem inte uppstår med Klarna, eftersom de två samarbetar. Men det är ju tydligen för mycket begärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in