Tjena! Köpte en XL2410T för 10 dagar sen och har nu ett problem. Det är så att när jag kör spel, såsom cs, wow och så funkar skärmen utmärkt. Bilden är snygg osv.. Men just vid videouppspelningar så ser bilden helt störd ut. Alltså det blir "kornigt/suddigt/blurry/mosqui to noise" you name it. Jag har min skärm och min tv kopplad till datorn och det konstiga är att min tv får bra bild både på spel och filmer. Men skärmen får endast bra bild till spel :/. Är det någon som haft några såna här problem? BenQs support är helt störda då jag ringde och de visste inte ens att det var en LED skärm och sen skyllde de på varandra att "min kollega här sa att det var en LCD skärm, men du har rätt om att det är en LED höhö" så ingen hjälp på den fronten. Min förra LCD skärm visade snygg bild i både cs och filmer men den klarade inte av 100 hz så därför bytte jag till vad jag trodde var en bättre. Vet någon varför det är så här med bilden? Bör jag ta in skiten och lämna tillbaka det? Skärmen som de beskriver på hemsidan är gjord för spel men samtidigt ska det vara bra kvalite på filmer och andra program också. Det är ej så för mig, enligt konsumentverket så har jag rätt att häva köpet för ett fel som är av betydelse för mig, jag vill ju ha en skärm som klarar 120 hz ser bra ut i spel och filmer. Vem fan vill betala 3200 kr för en skärm som bara är bra till spel när det finns flera sådana skärmar. Kunde lika gärna kört en CRT då eller hur? Tack för svar.