2004-12-16, 12:12
Medlem
Hej,

Ibland så bäddar jag ner mig ordentligt( dubbla täcken alternativt sovsäck) och sover med öppet fönster på vid gavel(helt öppet) såhär på vintern(inatt senast), tycker det är så skönt, enda nackdelen är att nästippen känns lite frusen när man vaknar....Känner mig väldigt bra efter att man vaknar efter en sån natt.

Finns det några faror med detta?
Citera
2004-12-16, 12:57
Medlem
jobes avatar
Faran är väl att du får en elräkning som kan få dig i chocktillstånd. Beroende på hur du bor så kanske det finns en fara i att någon klättrar in på natten. Vet inte hur kallt det är där du bor, men kommer det en köldknäpp på upp mot -20 så borde det välfinnas en viss risk att du förfryser näsan?
Citera
2004-12-16, 12:59
Moderator
Ruskigbusss avatar
Underskatta inte heller vilda djur som gärna vill ha lite värme.
En uggla eller kråka - eller varför inte en ekorre är nog inte någon sängkamrat du skulle uppskatta.
Citera
2004-12-16, 13:45
Medlem
Barschs avatar
När min farmor hade klimakteriebesvär kunde hon sova på balkongen, året runt... Det jobbigaste var det snöade in på balkongen, men i övrigt orsakade det inga problem... Så det är nog ingen fara...
Citera
2004-12-16, 15:49
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Ibland så bäddar jag ner mig ordentligt( dubbla täcken alternativt sovsäck) och sover med öppet fönster på vid gavel(helt öppet) såhär på vintern(inatt senast), tycker det är så skönt, enda nackdelen är att nästippen känns lite frusen när man vaknar....Känner mig väldigt bra efter att man vaknar efter en sån natt.

ah vill du gifta dig med mig!?

enda faran är att div sängpartners flyr ut i andra rum eller försöker mörda en genom att stänga fönstret!
Citera
2004-12-16, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hej,

Dubbelsidig lunginflammation mannen!
Citera
2004-12-16, 20:37
Medlem
Ursas avatar
Har ett duktigt duntäcke, elementet avstängt och fönstret glipar. Frisk luft! Minskar risken för förkylning. Men man ska inte ligga i drag.
Citera
2004-12-16, 20:39
Medlem
kurdiss avatar
Jag har själv fönstret öppet året runt, fast bara lite på glänt.
Min sambo avskyr det, men jag kan inte sova med stängt fönster.
Behöver känna att jag andas in fräsh/sval luft.

Så länge man har varmt om kroppen och inte fryser är det nog fint.
Citera
2004-12-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
ah vill du gifta dig med mig!?

WOW, inte varje dag någon friar. Sakta i backarna, vi kan ju börja med en fika.

Tack för alla svar.
Citera
2023-12-09, 09:46
Medlem
Sover med fönstret på glänt nu på vintern, 2 dm öppnat.
Har en kayoba sommar sovsäck jag sover i. Stänger den inte och har bara kalsonger på. Sover bättre än Törnrosa, element är givetvis av.

Enda nackdelen är att när man ska upp kl 6 och göra sig i ordning för jobbet och man sätter ner fötterna på parketten. Fy fan då vill man bara krypa tillbaka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in