2011-10-12, 21:25
Medlem
Har ett MSI 870A-G54, och följer med nå som kallas MSI Control Center, och finns massa med överclocknings saker där, min fråga är egentligen, clockar programmet åt mig, eller simulerar den bara på nå sätt vad min dator klarar så jag vet värdena och sen kan föra in dom i BIOS, eller clockar den helt enkelt åt mig?

Vore kul att veta då jag alltid clockat via BIOS och aldrig haft med just det här programmet att göra..
Citera
2011-10-12, 21:29
Medlem
Nate Blacks avatar
Jag har inte testat just det programmet, men jag har för mig att sådana program höjer klockfrekvensen i små steg och gör något test. Misslyckas testet backar den några steg och föreslår att du kan ha den klocken.

Är man lite nybörjare och vill lära sig mer kan man ju börja i den änden, men annars ser jag inte mycket nytta med sådana program.
Citera
2011-10-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Jag har inte testat just det programmet, men jag har för mig att sådana program höjer klockfrekvensen i små steg och gör något test. Misslyckas testet backar den några steg och föreslår att du kan ha den klocken.

Är man lite nybörjare och vill lära sig mer kan man ju börja i den änden, men annars ser jag inte mycket nytta med sådana program.
Alltså testar programmet egentligen bara stabila värden och sen återställer den allt och säger typ "Dessa värden är lämpliga att ha" och så vet jag vad jag ska föra in i BIOS?
Citera
2011-10-12, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil1
Alltså testar programmet egentligen bara stabila värden och sen återställer den allt och säger typ "Dessa värden är lämpliga att ha" och så vet jag vad jag ska föra in i BIOS?

Skulle gissa att den klockar åt dig, man behöver ju inte längre klocka i BIOS (Även om folk föredrar det).
Annars så kan det finnas en "switch" på moderkortet som överklockar typ 5%/10%/15%, vilket underlättar ganska mycket =)
Citera
2011-10-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Skulle gissa att den klockar åt dig, man behöver ju inte längre klocka i BIOS (Även om folk föredrar det).
Annars så kan det finnas en "switch" på moderkortet som överklockar typ 5%/10%/15%, vilket underlättar ganska mycket =)
Jag gissar med på att den klockar åt mig, för testade nämligen, och drog upp till 230 istället för 200, tog nog i lite mycket, för skiten hängde sig xD
Men jo, jag har nån slags switch har jag för mig med
Ska kolla upp det här lite mer, jag har ju bara gjort det här förut med BIOS, inte nå på senaste tiden och nu verkar ju program sköta det mesta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in