2011-10-12, 12:57
Medlem
C.Malloys avatar
Hejsan kamrater!

Jag köpte i somras en vattenskoter, närmare bestämt en Yamaha GP1200 - 2 takt från -97.
Då jag köpte den kunde jag inte allt för mycket om just skotrar, men tyckte den gick rent osv i motor. Tog hem den och lade i den i vattnet och lekte runt en del, lite ring och vattenskidor.

Sedan läste jag att just den skotern jag har bör göra runt 55 knop i originalutförande. Vi mätte då upp min skoter till ca 70 km/h = ca 37 knop (?), vilket betyder att jag saknar ca 20 knop!?
Den varvar bara runt 5-5500 varv, vilket jag tycker är underligt då jag hört att dessa bör varva upp emot en 7200 varv.

Har ett problem till - Tanken är på 50 liter, men jag har räknat ut att den bara suger i sig 30 liter ungefär, innan jag får soppa-torsk? Är bränslepumpen åt helvete måntro? Tilläggas kan att bränslemätaren är trasig och blinkar "low" hela tiden, även då jag tankat fullt.

Jag har blåst rent bränsleledningar, hällt k-sprit i bränslet för eventuell fukt, men ändå så vill inte aset varva eller gå som den ska. Har också bytt bränslefilter.

Så nu undrar jag om det finns någon kunnig i ämnet här på Flashback. Vad kan mina problem bero på?
Skotern startar och går alltså utan problem, men den går inte som den skall.

Tacksam för svar.
Citera
2011-10-14, 00:33
Medlem
C.Malloys avatar
Finns det ingen som har någon tanke kring det hela?
Citera
2011-10-16, 17:33
Medlem
igensatt luftfilter eller avgassystem kanske
Citera
2011-10-16, 20:28
Medlem
C.Malloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c1rca
igensatt luftfilter eller avgassystem kanske

Har tagit loss alla tre luftfilter och kikat på dem, utan att finna något fel. Tror inte heller att det är avgas-system-relaterat.
Citera
2011-10-21, 03:48
Medlem
Fråga på http://www.guppa.se/
Samt kolla greenhulk om du vill fråga på engelska, finns garanterat nån där som kan.
http://www.greenhulk.net/forums/index.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in