Citat:
Ursprungligen postat av FuckingSkjorta
Jag tycker det tjatas så mycket om att leva i nuet, men vad ska vi som är rätt bra på att leva i nuet göra då?
Och varför ska man tvunget leva i nuet hela tiden?
Kan väl bli för mycket av det goda...
Håller med dig där , Det tjatas rätt mycket om detta nu.
Folk har läst "intressanta böcker" och har minsann ändrat sin livsstil(blivit upplysta etc etc), De kommer med klyschiga citat som
"Det är viktigt att leva i nuet"
"Tänk inte så mycket"
Men ja , ska gå inte gå off-topic utan svarar på TS frågor.
1. Vad kan man göra för att alltid "leva i nuet" och ändå känna sig nöjd?
Se till att bli nöjd med din livssituation(familj,ekonomi,andra ouppklarade grejer) sen gör saker som DU tycker är intressanta och roliga(resor,film,droger you name it). Även om du inte lever i nuet fullt ut så det gör det inget, Stirra dig inte blind på kliché-aktiga bokcitat.
Alla dessa upplevelser skapar ofta goda minnen för livet.
2. Om inte, hur kan man tackla det?
som jag skrev ovan fixa till din livssituation.
3. Vilka är de lyckligaste i vårat samhälle egentligen? Måste man känna att man lyckats med något
De som har det mycket bra ekonomiskt ställt och samtidigt har en god bekanskapskrets/familj.
4. Om ni tänker "onödigt" mycket angående olika val i livet. Hur tar ni beslut? Hur hanterar ni faktumet att ni ångrar något ni gjort/inte gjort?
Jag själv tar beslut genom att tänka över det tills jag känner mig redo,Om jag ångrar något jag inte gjort tänker jag kort sagt positivt ändå "Men detta är inte för sent att göra ännu, jag kan ju göra detta om jag fixa det andra" osv.
Så kortfattat > Tanke/planering > Utförande > Belåtenhet
Tänka måste man , Var inte rädd för det gottfolk.
Vill inte vara elak eller så men människor som inte tänker förknippar jag med:
"Zombies,Robotar,Impulsiva Typer(manier),Ansvarslösa"
Utan stora tänkare hade vi nog inte haft alla uppfinningar och grejer som vi har idag, Det är en nödvändighet.
Till råga på allt vi är Människor inte djur.