2011-10-12, 00:37
Bannlyst
Min minsta har det och jag hörde Åsa Romson nämna att de kanske inte är så bra med fftalater etc. Och det ser jäkla fattigt ut som i ett u-land. Men är mer praktiska än skor, snart blir det stövlar. Vi har inte hunnit prata om det, finns det bättre praktiska alternativ?
Citera
2011-10-12, 11:18
Medlem
foppa-tofflor på minisar är rart, ja lite gulligt.
foppa-tofflor på vuxna människor är WT.

vad beträffar det där med BPA så, tjaa,. är du medveten om att det är BPA i konservburkarnas innerhölje och att det går direkt över i maten?

Kanske där man skall börja och inte vid några skodon?

Ungefär så...
Citera
2011-10-12, 11:28
Medlem
Håller med föregående talare.

Jag tror att det finns större hälsorisker än plastsandaler.

Mina barn har haft Crocs. Det har funkat bra på dem. Bara att lägga i diskmaskinen så när de rena och fina igen. Jag själv har inte Crocs. Tycker inte att det är klädsamt på vuxna. Möjligtvis okej om man har skadat foten på något sätt och inte får på sig något annat. Crocs flip-flop är däremot rätt snygga.

Och billiga kopior? Nej, aldrig!

Men som sagt. Det finns nog större hälsorisker för småbarn än just plastskor. Exempelvis parabenerna i den tandkräm som min 3-åring tycker är jättegod (att äta).

Om mina barn i vuxen ålder inte kan föröka sig återstår att se.
Citera
2011-10-13, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerslavar
foppa-tofflor på minisar är rart, ja lite gulligt.
foppa-tofflor på vuxna människor är WT.

vad beträffar det där med BPA så, tjaa,. är du medveten om att det är BPA i konservburkarnas innerhölje och att det går direkt över i maten?

Kanske där man skall börja och inte vid några skodon?

Ungefär så...
BPA=fftalater?
Burkar har vi sällan och det ska visst vara målade, är de andra plastade?

Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Håller med föregående talare.

Jag tror att det finns större hälsorisker än plastsandaler.

Mina barn har haft Crocs. Det har funkat bra på dem. Bara att lägga i diskmaskinen så när de rena och fina igen. Jag själv har inte Crocs. Tycker inte att det är klädsamt på vuxna. Möjligtvis okej om man har skadat foten på något sätt och inte får på sig något annat. Crocs flip-flop är däremot rätt snygga.

Och billiga kopior? Nej, aldrig!

Men som sagt. Det finns nog större hälsorisker för småbarn än just plastskor. Exempelvis parabenerna i den tandkräm som min 3-åring tycker är jättegod (att äta).

Om mina barn i vuxen ålder inte kan föröka sig återstår att se.
Vilken sort, finns det ingen bättre?
Citera
2011-10-13, 10:31
Medlem
http://www.ftalater.se/ftalater

Det är tydligen ingen fara!

Beträffande foppatofflor så blev väl de bannlysta inom vården för att elektriciteten av skorna mot golvet orsakade störningar på maskinerna?

Vissa inom Hare Krishna använder inte tandkräm, de vill ju vara så 'giftfria' som möjligt. Man får cancer av att äta potatis också, visste ni det?! ...
Citera
2011-10-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Night-writer
Vilken sort, finns det ingen bättre?

Vademecums barntandkräm med Byggare Bob. Hade ett annat fabrikat tidigare och även den innehöll parabener. Minns ej fabrikatet, någon av de vanliga. Och visst kan man köpa flourfri tandkräm i hälsokostaffärer. De innehåller givetvis inte parabener. Dock tyckte inte treåringen om den. Det gjorde däremot min äldre son.

Så, vad gör man? Borsta med tandkräm eller enbart vatten? Det är många krav på dagens föräldrar. Ingen hinner med allt. Man får välja sina krig med omsorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in