Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-12, 00:21
  #13
Avstängd
IFKGBG1904s avatar
Isåfall flyga till LA och sedan till NYC.

Eftersom man lär köpa mest kläder i NYC och dumt att släpa med det till LA
Citera
2011-10-12, 00:29
  #14
Medlem
arton56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IFKGBG1904
Tacktack
Som sagt är ute efter mode och sånt!

Jo Universal Studios hade varit riktigt häftigt att besöka!

Vad tror ni om att ta 1 vecka i NY och 1 vecka i LA? Ta flyget emellan:P

Jag hade kört på en vecka i varje stad och skippat Las Vegas. Var där under samma tripp och tycker det var minst kul utav alla ställen städer vi var. Självklart en häftig stad, men åk dit när du är 21 istället!
Citera
2011-10-12, 00:32
  #15
Medlem
arton56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IFKGBG1904
Isåfall flyga till LA och sedan till NYC.

Eftersom man lär köpa mest kläder i NYC och dumt att släpa med det till LA

Jag hade nog tagit NY och storstadsstressen först för att sen koppla av i det betydligt mer avslappnade LA!
Citera
2011-10-12, 04:17
  #16
Avstängd
IFKGBG1904s avatar
Eller så tar man NYC nu i vinter, och LA om 2 ½ år då jag fyller 21
Citera
2011-10-12, 19:02
  #17
Medlem
luckylucazs avatar
Hade ni tänkt hyra bil? Finns otroligt mycket att se i Kalifornien, och under två veckor skulle ni kunna göra en schysst road trip: Death Valley, Yosemite, San Francisco, redwood-träd (världens största träd), highway 1 i big sur, sälkolonier, skidåkning, vulkaner, San Diego, och om ni åker till Las Vegas kan ni klämma in Grand Canyon och Hoover Dam.
Citera
2011-10-12, 19:36
  #18
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Hade ni tänkt hyra bil? Finns otroligt mycket att se i Kalifornien, och under två veckor skulle ni kunna göra en schysst road trip: Death Valley, Yosemite, San Francisco, redwood-träd (världens största träd), highway 1 i big sur, sälkolonier, skidåkning, vulkaner, San Diego, och om ni åker till Las Vegas kan ni klämma in Grand Canyon och Hoover Dam.

Alt en en-dagars till Mexiko om man är sugen.
Citera
2011-10-12, 21:31
  #19
Medlem
luckylucazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Alt en en-dagars till Mexiko om man är sugen.

Yes! Speciellt med tanke på att TS är 18 och därmed får dricka alkohol i Mexiko (om hans mamma tillåter). Jag har tagit turen till Mexiko ett par gånger (jag bor i Kalifornien). De flesta Kalifornier är livrädda för Mexiko och skulle aldrig sätta fot över gränsen. Faktum är att situationen är ganska illa, men är man försiktig så går det ofta bra. Första gången åkte jag till Tijuana, och blev rånad på mitt hotell av några knarkare. Jag frågade om jag åtminstone kunde få tillbaka minneskortet till min kamera med alla mina bilder, och svaret blev att de skulle gå med på det om jag köpte crack till dem. Då gick jag till polisen eftersom jag visste precis var knarkarna höll hus. Polisen skrattade högt när de hörde min historia och sa "Det här är Tijuana. Vi har viktigare saker för oss." Så då åkte jag hem igen.

Bättre ställen att besöka är Tecate (väldigt mysig och säker stad, boka rundtur på Tecate-bryggeriet i förväg!), Ensenada, San Felipe. Undvik Mexicali. Kriminalitet, prostitution och sunkiga kinarestauranger.

Lite off topic blev det.
Citera
2011-10-13, 22:46
  #20
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Yes! Speciellt med tanke på att TS är 18 och därmed får dricka alkohol i Mexiko (om hans mamma tillåter). Jag har tagit turen till Mexiko ett par gånger (jag bor i Kalifornien). De flesta Kalifornier är livrädda för Mexiko och skulle aldrig sätta fot över gränsen. Faktum är att situationen är ganska illa, men är man försiktig så går det ofta bra. Första gången åkte jag till Tijuana, och blev rånad på mitt hotell av några knarkare. Jag frågade om jag åtminstone kunde få tillbaka minneskortet till min kamera med alla mina bilder, och svaret blev att de skulle gå med på det om jag köpte crack till dem. Då gick jag till polisen eftersom jag visste precis var knarkarna höll hus. Polisen skrattade högt när de hörde min historia och sa "Det här är Tijuana. Vi har viktigare saker för oss." Så då åkte jag hem igen.

Bättre ställen att besöka är Tecate (väldigt mysig och säker stad, boka rundtur på Tecate-bryggeriet i förväg!), Ensenada, San Felipe. Undvik Mexicali. Kriminalitet, prostitution och sunkiga kinarestauranger.

Lite off topic blev det.

Jo det finns bättre ställen att ta sig en bläcka än Tijuana, även om jag själv gjort det. Hur man vrider och vänder på det så är TJ ett minne för livet och rätt intressant reminder hur olika livet kan vara även om man bara bor 5 mil ifrån varandra.
Citera
2011-10-15, 13:40
  #21
Medlem
Jag hade tagit NY. Mycket schysstare stad än LA. Vegas är nog överskattat som 18årig..vänta tills du är 21
Citera
2011-11-01, 00:04
  #22
Medlem
ResfeberJeanettes avatar
Hej IFKGBG1904!

Ett tips är att ta er till Los Angeles äldsta stadsdel, El Pueblo, som grundades 1781. Det är liksom en liten by mitt i storstaden, en ganska cool upplevelse.

Hollywood Bowl är gratis att besöka dagtid, inte helt fel om man vill smita in och kika. Los Angeles museum och gallerier har oftast gratis inträde 1 dag varje vecka eller månad.

En av Los Angeles få gågator heter Third Street Promenade. Här finns det mesta bland kläder och inredningsprylar.

Trevlig resa!

Hälsningar Jeanette på Resfeber
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1682748

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback