Moonboots som jag hade som liten pöjk på 70-talet, varma iofs men fan så klumpiga, som att ha cementblock på fötterna. Ett par väldigt tajta jeans som jag hade i gymnasiet. Plus en hel drös konstigt färgade/mönstrade skjortor som jag fortfarande har i garderoben. Men ej använder...
Jag körde under det första året på gymnasiet hela grungeprylen, långt hår (till axlarna ungefär), slitna jeans, kängor med stålhätta, band t-shirt och oknäppt flanellskjorta.
Såg nog riktigt jävlig ut, men jag var inte ensam om den stilen...
En favoritoutfit i femman var grön yllekavaj med axelvaddar, väst med manchester på baksidan o rött "slips-mönster" framtill, vit polotröja, beige ridbyxor (trots att jag alltid hatat hästar) nerhasade tubsockar och sköna vinterkängor...
Hetast var kanske ändå perioden jag brukar kalla "när jag insåg att jag inte kan ha kort hår utan att se ut som en tant" Då var det ski-pants i blommiga mönster med långa skjortor till. Fresh.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!