2011-10-11, 13:40
Medlem
snartsomdus avatar
Ännu en fetlagd snåljåp med garanterat skeva värderingar som gnäller över att det kostar att ha barn.
Vad tycker ni andra har hon rätt eller är hon en gnällkärring som borde skickas till arbetsläger?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13760876.ab
Senast redigerad av snartsomdu 2011-10-11 kl. 13:53.
2011-10-11, 13:45
Medlem
Potentatens avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?p=33385933
2011-10-11, 13:55
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
https://www.flashback.org/showthread.php?p=33385933

Min frågeställning var inte angående studierna utan gällande den snåla mamman.
2011-10-11, 14:44
Medlem
Ja, hon bör deporteras snarast!
Men shit vad hon gnäller, när jag gick på lågstadiet då pallade jag äpplen från ett träd som hängde ut över gatan.
2011-10-11, 15:07
Medlem
Aha, enligt rubriken trodde jag det handlade om att hon inte ville föda fram (förlossning) sina egna barn...
2011-10-11, 15:59
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arran
Aha, enligt rubriken trodde jag det handlade om att hon inte ville föda fram (förlossning) sina egna barn...

Trodde samma sak och blev besviken nu, för det här har jag redan läst... ;(
2011-10-11, 17:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Ännu en fetlagd snåljåp med garanterat skeva värderingar som gnäller över att det kostar att ha barn.
Vad tycker ni andra har hon rätt eller är hon en gnällkärring som borde skickas till arbetsläger?

Hur vet du att föräldern är fetlagd? Jag blir så intresserad när folk som du kan läsa ut så mycket information av lite text. Det stod inget om förälderns kön heller, vad jag kunde se.

OnT
: Du har fel, föräldern har rätt. Om du visste hur ofta man fått skicka med matsäck eller pengar till McDonalds (ja, ni läste rätt, de går på McDonalds när de är ute och rör på sig, de små liven) skulle du nog förstå föräldern. Våra barn har garanterad skollunch i skolan, man ska inte behöva skicka med eller betala för mat egentligen. Äldste sonen var ute på dylika utflykter flera gånger i månaden, kändes ju lite sådär medan vi levde på en inkomst. Det handlar inte om att inte vilja "föda sina barn", det handlar inte om att vara snål och det handlar inte om att vara fetlagd.

Hälsningar

Mamma, 54 kg.
2011-10-11, 18:08
Medlem
Skulle vara kul och få veta hur många plat-tv, mobiler, rökare, utekvällar, datorer och så vidare dessa jävla gnäll föräldrar har och gör åt om året.

Klarar man inte av att lägga ut 300-400spänn på ett för att ge barnet lite frukt med sig till skolan om året skulle dom nog tvångssteriliseras innan dom började tänka på barn, det är ett jävla gnäll på dagen föräldrar för att betala någon själv är ju helt uteslutet.
2011-10-11, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu

Överviktig WT morsa JA!

Är det så föbannat dyrt så SKAFFA INTE 3 UNGAR DÅ FÖRIHELVETE!!

Mina föräldrar fick betala sådant då jag gick i skolan. Vi dog inte!

Bortklemat whitetrash är vad hon är!
2011-10-11, 19:24
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Skulle vara kul och få veta hur många plat-tv, mobiler, rökare, utekvällar, datorer och så vidare dessa jävla gnäll föräldrar har och gör åt om året.

Klarar man inte av att lägga ut 300-400spänn på ett för att ge barnet lite frukt med sig till skolan om året skulle dom nog tvångssteriliseras innan dom började tänka på barn, det är ett jävla gnäll på dagen föräldrar för att betala någon själv är ju helt uteslutet.

Så ekonomin man har t.ex år 2000 är skrivit i sten att den är det samma idag. Hört talas om, tja vad ska vi säga, arbetslöshet? Nytt ord för dig??? Ändrad ekonomipolitik???

Frukt till en unge går på cirka 5 spänn om dagen (minst) eller 25 i veckan. Det blir i runda slängar minst 1000 om året. Så det är inte så jävla lätt för alla kanske. Innan sambon lyckades få jobb här var det min själ inte många kronor över att leka med.

Saken är den att skolan bör verkligen stå för denna kostnaden, eftersom "nollan" där äldsta tösen går har mer eller mindre obligatorisk fruktstund. Visst, vi behöver inte skicka med frukt, men kul och titta på när alla andra käkar.

OT: Själv född -75 men vi hade aldrig frukt i skolan så här. När började sådant här egentligen??
2011-10-11, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Så ekonomin man har t.ex år 2000 är skrivit i sten att den är det samma idag. Hört talas om, tja vad ska vi säga, arbetslöshet? Nytt ord för dig??? Ändrad ekonomipolitik???

Frukt till en unge går på cirka 5 spänn om dagen (minst) eller 25 i veckan. Det blir i runda slängar minst 1000 om året. Så det är inte så jävla lätt för alla kanske. Innan sambon lyckades få jobb här var det min själ inte många kronor över att leka med.

Saken är den att skolan bör verkligen stå för denna kostnaden, eftersom "nollan" där äldsta tösen går har mer eller mindre obligatorisk fruktstund. Visst, vi behöver inte skicka med frukt, men kul och titta på när alla andra käkar.

OT: Själv född -75 men vi hade aldrig frukt i skolan så här. När började sådant här egentligen??

Född 79 och jag minns vi hade fruktstund i förskolan/lågstadiet. Det var FÖÄRLDRARNA som skickade med sina barn frukt, och det var en SJÄLVKLARHET att föräldrarna såklart skulle betala detta. Vafan skaffar man ungar för om man har så dålig ekonomi?

Nu finns iofs dom som hamnar i arbetslöshet och därför sätts på pottkanten, helt förståeligt. Men det är en väldigt liten del som har sån otur och hamnar där trots att dom gjort allt för att undvika. Jag får, precis som många andra här, känslan av att denna morsa är en överviktig WT som gnäller över sådana banala saker som fruktkostnad, men corner, lådvin, platt tv apparater lär det INTE saknas pengar till.
2011-10-11, 21:03
Medlem
Vicious_s avatar
Fattiga jävla människor som inte har råd att köpa frukt till y-namnsungarna.
Billys panpizza och hämtmat går säkert bra hemma, men att köpa ett kilo äpplen i veckan för 20 spänn går icke.

Ungarnas barnbidrag går garanterat åt till avbetalningen på 52 tummaren
Senast redigerad av Vicious_ 2011-10-11 kl. 21:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in