2011-10-11, 10:49
Medlem
andesrs avatar
Har en Dell Latitude d430. Köpte nyss ett nytt batteri, som inte går att ladda. Mätaren nere till höger säger att batteriet laddas, men har varit fast på 0% i säkert 12 timmar. När jag drar ut sladden dör datorn.

Batteriet är alltså tomt trots att det står att det laddas.

Vad göra? Hade varit väldigt tacksam för hjälp.
Citera
2011-10-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Har en Dell Latitude d430. Köpte nyss ett nytt batteri, som inte går att ladda. Mätaren nere till höger säger att batteriet laddas, men har varit fast på 0% i säkert 12 timmar. När jag drar ut sladden dör datorn.

Batteriet är alltså tomt trots att det står att det laddas.

Vad göra? Hade varit väldigt tacksam för hjälp.
Antingen är batteriet slut eller så är porten till batteriet sönder, hade jag varit du hade jag lämnat in datorn och bett dom lösa det.
Citera
2011-10-11, 11:02
Medlem
andesrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safko
Antingen är batteriet slut eller så är porten till batteriet sönder, hade jag varit du hade jag lämnat in datorn och bett dom lösa det.

Batteriet är alldeles nytt, så slut är det nog inte. Mitt gamla batteri gick att ladda men var helt utslitet, så datorn är det inte fel på.
Senast redigerad av andesr 2011-10-11 kl. 11:13. Anledning: dålig meningsbyggnad...
Citera
2011-10-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andesr
Batteriet är alldeles nytt, så slut är det nog inte. Mitt gamla batteri gick att ladda men var helt utslitet, så datorn är det inte fel på.
Ja antingen är batteriet sönder eller så har du förstört kontakterna mellan batteriet och datorn på något vänster.

Prova med det gamla batteriet igen
Citera
2011-10-11, 12:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Är det ett original Dell batteri ?
Citera
2011-10-11, 18:49
Medlem
andesrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safko
Ja antingen är batteriet sönder eller så har du förstört kontakterna mellan batteriet och datorn på något vänster.

Prova med det gamla batteriet igen

Det muppigare är att det står att det laddas. Det ser alltså inte ut som när man kör sladd och inte har i något batteri alls. Om batteriet vore sönder borde det väl inte stå att det laddas? Det gamla batteriet går fortfarande att ladda.

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Är det ett original Dell batteri ?

Vet inte. Tror det eftersom det ser ut som mitt gamla fast större och har modell-namnet skrivet på sig.
Citera
2011-10-11, 20:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Låt det sitta i över natten kolla dock så att det inte blir onormalt varmt. Har det inte laddat då ta kontakt med dom du köpt batteriet av och beskriv felet och ev. reklamera det.
Citera
2011-10-11, 23:05
Medlem
andesrs avatar
Fuck. Ok. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in