Hej FB, jag har en fråga angående de såkallade Rebecka-systrarna som är någon form av kvinnlig förening. De håller möten men det som sker på möterna är topphemmligt och ingen vill avslöja vad som faktiskt försegår på dom? Det finns även en manlig motsvarighet som heter Odd Fellow. Jag undrar nu om det är någon som vet vad dom gör på sina möten? Jag har försökt att googla de 2 föreningarna och de finns hemsidor men det avslöjas inte ett smack om vad de gör under sina möten. Så jag hoppas nu att någon på FB kan berätta för mig vad som försegår när de sammlas!
Rebecka-systrarna är den kvinnliga delen av Odd Fellow. Odd Fellow är en organisation med esoteriska rötter och starkt inspirerat av frimureri. Det RS, och den manliga delen, Odd Fellow, gör på sina möten, är det samma som frimurarna: Upplever ritualer som inspirerar och motiverar till personlig utveckling, upplever ett broderlig/systerlig gemenskap med andra, och har aktiviterer som främjar välgörenhet.
Odd Fellow är inte lika gammalt som frimureriet, men de liknar varandra mycket. Odd Fellow har deras egna ritualer, traditioner och symboler.
Jag har fått höra mycket om vad som händer på dessa möten då jag har farföräldrar som varit "högt uppsatta" inom OF. Jag kan säga att det inte är något jätte intressant. Det finns dock grejer som dom inte vill säga, hur mycket jag än tjatat ...
Jag har fått höra många lustiga historier angående invigningsceremonier!
Hej FB bröder å systrar,
min syrra är med i Rebeckas,
det är skum förening som ljuger å håller på,
hon syrran hjälper andre men skiter i sin egen bror....
Hej FB bröder å systrar,
min syrra är med i Rebeckas,
det är skum förening som ljuger å håller på,
hon syrran hjälper andre men skiter i sin egen bror....
Kan vara så att hon ogillar folk som håller på med droger
Jag har fått höra mycket om vad som händer på dessa möten då jag har farföräldrar som varit "högt uppsatta" inom OF. Jag kan säga att det inte är något jätte intressant. Det finns dock grejer som dom inte vill säga, hur mycket jag än tjatat ...
Jag har fått höra många lustiga historier angående invigningsceremonier!
Lite gammal tråd menmen ...
Tillräckligt lustiga för att de ska få skrivas på FB, tro?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!