2014-05-28, 10:21
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Har du läst om samtycke, utalanden medlemmar har gjort om manskatt tex? Jag har sett källor till allt men använd google, jag är inte här för att utblida dig

Men nu var det ju du som skrev till mig? En jädra massa information dessutom som verkade vara i syfte att utbilda mig angående deras politik? Du behöver verkligen inte leta källor till mig, men ett tips är då inte att börja en diskussion med att hävda grejer du inte vill backa upp? Du behöver inte heller inleda en diskussion bara för att
Citera
2014-05-28, 10:26
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Snarare så att kvinnor även utan kvotering får en massa fördelar i arbetslivet, då det ser snyggare ut ifrån ett PR-perspektiv att ha en kvinna på jobbet i dagens PK-sverige. Det finns också en massa press högt uppifrån att tillsätta kvinnor.

Ett bevis på att kvinnor får fördelar i arbetslivet, är sporten. Kvinnor tjänar mer och får mer uppmärksamhet än många män som presterar bättre än dem, ändå klagar feminister på att kvinnor diskrimineras där. Så sporten är ett bra exempel på vad feminismen syn på jämställdhet egentligen är, det är inte vad att vi ska behandlas neutralt utan att vi ska behandlas just efter kön, men givetvis till kvinnors fördel då.

Min åsikt är dock att varje företag ska få anställa vilka de vill och erbjuda vilken lön de vill. Det är deras företag inte ditt eller regeringens.

Finns företag som helt enkelt anställer tjejer för att de annars hade varit en korvfest= låg motivation.

Allvarligt tror jag att vi någon gång kommer att komma till den punkten att kvinnor anställs i förhoppning att kunna få dem i ett förhållande, även om det hade varit ekonomiskt mer lönsamt att anställa mer kompetenta män.

Vi lever i ett samhälle där män hela tiden hoppas och försöker komma i kontakt med kvinnor, och kvinnor hela tiden avvisar och behandlar män som de vill.
Citera
2014-05-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Vill åter igen be er alla att "lajka" och dela denna gruppen, vansinnet måste få ett stopp.

Vill också fråga varför F! är vansinnigt förutom faktumet att deras partiprogram är ett skämt, men är det inte jämnställt i Sverige?
Jag menar det är väl bullshit att män tjänar mer än kvinnor om dom gör EXAKT samma jobb?

Det handlar väl även om att höja statusen på kvinnodominerande yrken som av tradition alltid har varit lågavlönade.
Citera
2014-05-28, 10:32
Medlem
VickanBs avatar
Haha, äntligen finns det en ny grupp på facebook för vita kränkta män. Stackars er, vilka orättvisor ni stöter på i samhället
Citera
2014-05-28, 10:35
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Jag har alltid varit skeptiskt till att framhäva mina politiska åsikter på Facebook, då det finns ett par stycken tomtar inom min krets som är engagerade i FI, går jag med i MI kommer jag garanterat få väldigt många sneda blickar efter mig. Men det är väl inget att bry sig i?
Jag gav då blanka fan i det igår
Citera
2014-05-28, 10:35
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
hur behandlas vi som andraklassens medborgare? det maskulint kodade värderas högre än det feminint kodade, därför är te.x. sjuksköterskor underbetalda. du kan ju leva i din bubbla om det passar dig bättre. är du däremot sugen på att ta reda på saker och ting - läs en bok.

därmed inte sagt att alla män innehar en hegemoniskt överordnad position. läs något av marie nordberg om heteronormen (var ett tag sedan jag läste, så kanske bättre leta upp något annat...)

Som sagt börja med att öppna en tidning eller kolla på tv och se vems problem som får överlägset mest uppmärksamhet. Att du och många andra människor är hjärntvättade av media och inte klarar av att tänka själv visar väl på att du lever i en bubbla.
Citera
2014-05-28, 10:36
Medlem
checkthisout.s avatar
Har M! tagit ställning till om de kommer samarbeta med SD? SD kanske har äntligen funnit ett parti som vill samarbeta med dem.
Citera
2014-05-28, 10:46
Medlem
VickanBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Som sagt börja med att öppna en tidning eller kolla på tv och se vems problem som får överlägset mest uppmärksamhet. Att du och många andra människor är hjärntvättade av media och inte klarar av att tänka själv visar väl på att du lever i en bubbla.

Hmmm låt mig fundera över detta problem i några sekunder. En vild gissning på anledningen till ditt problem kanske kan vara att kvinnor har varit förtryckta i evigheter och att dessa problem nu börjas ta upp??????

Det är som om du för typ femtio år sedan hade klagat på att svartas problem med förtryck tas upp mer i media än vitas, för det är den förtryckta gruppens problem som ska belysas för att nå jämställdhet.
Citera
2014-05-28, 10:46
Medlem
TheGamers avatar
Vad vissa hakar upp sig på "likes", tro det eller ej men tack vare många "likes" får de massvis ( och gratis ) reklam, vilket är ypperligt för att få folk att se dessa - bara vänta tills de släpper ett partiprogram så kommer de garanterat få en del röster i höst.

Även om de ( förmodligen ) inte kommer få min röst så har de mitt stöd och jag håller tummarna för dem.
Citera
2014-05-28, 10:49
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VickanB
Hmmm låt mig fundera över detta problem i några sekunder. En vild gissning på anledningen till ditt problem kanske kan vara att kvinnor har varit förtryckta i evigheter och att dessa problem nu börjas ta upp??????

Det är som om du för typ femtio år sedan hade klagat på att svartas problem med förtryck tas upp mer i media än vitas, för det är den förtryckta gruppens problem som ska belysas för att nå jämställdhet.

Kvinnor är inte förtryckta. Det är en vänstervriden syn på samhället som främjas av media, precis som propagandan för invandringen.

Det finns mycket mer argument för att det är män som har det dåligt, bland annat på grund av att de begår självmord mycket oftare och har det mycket svårare att bilda familj.

En norsk statistik som jag läst uppger att kring 30% av män aldrig kommer att få barn. Låter det inte mer problemetiskt än att tjäna 2000kr mindre i månaden?
Citera
2014-05-28, 10:54
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Finns företag som helt enkelt anställer tjejer för att de annars hade varit en korvfest= låg motivation.

Allvarligt tror jag att vi någon gång kommer att komma till den punkten att kvinnor anställs i förhoppning att kunna få dem i ett förhållande, även om det hade varit ekonomiskt mer lönsamt att anställa mer kompetenta män.

Vi lever i ett samhälle där män hela tiden hoppas och försöker komma i kontakt med kvinnor, och kvinnor hela tiden avvisar och behandlar män som de vill.

Du har helt rätt, män är överlag väldigt desperata i.o.m att kvinnor har ett minst sagt enormt övertag på partnermarknaden och kvinnor utnyttjar det till max, de får med sig alla sympatier och kan kasta skit på män och alla andra män förväntas bara hålla med och hjälpa henne på olika sätt, ibland med våld emot andra män.

Det är som sagt mycket därför feminismen är så framgångsrik, män vågar inte så mycket mer än att ställa sig i led och uppföra sig som kvinnor vill att de ska göra (för hur ska de annars ha en chans på brödsmulorna som kvinnor eventuellt kan ge dem), och tillslut blir de givetvis många hjärntvättade och börja tro på alla lögner. Män borde gå ihop mer som grupp istället för slåss internt i sina försök att tillfredsställa kvinnor. Om vi gjorde det så skulle vi kunna hota deras övertag, men vi lär aldrig göra det tyvärr.

Just Mi verka dock oseriös när jag har kollat upp dem, och inget jag ställer mej bakom.
Senast redigerad av ulvvf 2014-05-28 kl. 11:08.
Citera
2014-05-28, 10:55
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det handlar väl även om att höja statusen på kvinnodominerande yrken som av tradition alltid har varit lågavlönade.

Många kvinnodominerade yrken är inom kommunal och statlig sektor där lönerna är något lägre. Det är snarare det som är problemet.

Hade det varit så att kvinnor gjort samma jobb till 90% av kostnaden så hade jag enbart anställt kvinnor om jag varit arbetsgivare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in