2014-05-28, 11:06
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VickanB
Hmmm låt mig fundera över detta problem i några sekunder. En vild gissning på anledningen till ditt problem kanske kan vara att kvinnor har varit förtryckta i evigheter och att dessa problem nu börjas ta upp??????

Det är som om du för typ femtio år sedan hade klagat på att svartas problem med förtryck tas upp mer i media än vitas, för det är den förtryckta gruppens problem som ska belysas för att nå jämställdhet.

Så män är och har aldrig varit förtryckta då? Vem är det som har övertaget på partnersmarknaden? Vem är det som har diskriminerade lagar emot sig? Vem får mindre betalt och mindre uppmärksamhet p.g.a sitt kön? Det ses heller inte lika allvarligt då en man blir slagen som då en kvinnor blir slagen.

På vilket sätt blir kvinnor förtryckta?
Senast redigerad av ulvvf 2014-05-28 kl. 11:28.
Citera
2014-05-28, 11:10
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Har M! tagit ställning till om de kommer samarbeta med SD? SD kanske har äntligen funnit ett parti som vill samarbeta med dem.
Nej, de skrev väldigt tidigt att "vi gillar olika" och är förmodligen inte invandringskritiska. När partiprogrammet kommer så tippar jag på att det är en blandning mellan C & FP politik.
Citera
2014-05-28, 11:18
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Haha, äntligen finns det en ny grupp på facebook för vita kränkta män. Stackars er, vilka orättvisor ni stöter på i samhället

För att inte tala om de stora orättvisor ni kvinnor stöter på i världens mest jämställda land.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2014-05-28 kl. 11:20.
Citera
2014-05-28, 11:18
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Hmmm låt mig fundera över detta problem i några sekunder. En vild gissning på anledningen till ditt problem kanske kan vara att kvinnor har varit förtryckta i evigheter och att dessa problem nu börjas ta upp??????

Det är som om du för typ femtio år sedan hade klagat på att svartas problem med förtryck tas upp mer i media än vitas, för det är den förtryckta gruppens problem som ska belysas för att nå jämställdhet.
Ja jävlar alltså.. Stackars er. Ni röstar på ett fjantparti som skriver kampsånger om hur värdelös mannen är och hur dom ska försvinna och avhysas från samhället... Och ni pratar om förtryck?! Är du fullständigt slut i skallen?
NI har här med i och med detta ökat på klyftan mellan män och kvinnor i och med valet ni har gjort.

FI har inga tendenser att jämställa samhället, FI vill ha kvinnodominans mha kvotering.

Det är NI som förtrycker och sprider ut ett hat.
Citera
2014-05-28, 11:19
Medlem
Combots avatar
Ha, ha, så många kränkta småtjejer som kommenterar, har jag
aldrig sett på en och samma plats på Facebook innan

Nu kan jag njuta hela dagen, detta blir en toppendag
Citera
2014-05-28, 11:21
Medlem
Bengt-Lindbergs avatar
Hahahaha!!!! Jag tycker att det är helt underbart! Maskulint initiativ (MI), ligger helt rätt i tiden.
Citera
2014-05-28, 11:25
Medlem
Combots avatar
Kul också att en del feminst-killar skriver "Ska ni kämpa för de rika vita männen?"
Varför i helvete drar de upp hudfärg??

Jag utgår från att M! är anti-rasistiskt
Citera
2014-05-28, 11:27
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag antar att M! är för ökad massinvandring, annars hade ju de nästan varit ett alternativ i valet.
Citera
2014-05-28, 11:28
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag antar att M! är för ökad massinvandring, annars hade ju de nästan varit ett alternativ i valet.

Ja, en human livssyn får vi utgå från att de har

Har vi riktigt, riktigt med tur, så kanske dessa snubbar kan sno
röster från äckliga SD
Citera
2014-05-28, 11:32
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot

röster från äckliga SD

Väldigt humant.

Nä, tror det här är bortglömt om en vecka. Dock alltid kul att se upprörda feminister.
Citera
2014-05-28, 11:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot

röster från äckliga SD
Human livssyn verkar det råda delade meningar om.
Men SD är ett bättre parti än det äckelpartiet du röstar på i alla fall.
Du kan vara lugn, SD lär inte tappa några röster, folket har vaknat upp och inser att massinvandringen inte är hållbar.
Hela europa börjar så smått inse detta.

MI skulle aldrig ha en chans att få många röster, männen vet bättre än att rösta in sånt här.
Tjaffset får hålla sig på dagisnivå där feministerna befinner sig.
Citera
2014-05-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
rapa inte ur dig en massa då som du inte kan täcka upp för.

Ska jag behöva sitta och länka källor för den andre är för lat för att googla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in