2014-05-28, 00:00
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Ja, "Tatillbakavalfarden" är dock inte att lita på riktigt som källa i detta avseende. Jag tror faktiskt inte att de har köpt likes med tanke på hur många riktiga människor som verkar gilla sidan, men jag kan ha fel också.

Helt omöjligt är det inte. Jag har tre från min vännerlista som gillar. Dom ser man.
Citera
2014-05-28, 00:03
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottfridbrandt
Känns så jävla segt att de har kopierat min sida sedan fått riktigt mycket likes. Gjorde min för två år sedan......
https://www.facebook.com/Maskulinistisktinitiativ?fref=ts
Du vet vad de säger; det är paketeringen som räknas. ;-)

Jag är otroligt tveksam om detta ska bli något, men grabbarna som körde igång detta är ju duktiga marknadsförare i alla fall. Att starta ett parti dagen efter att folk är irriterade på att F! kom in, tillsammans med en logotyp som i princip är exakt densamma som F! fast blå. Att sen inte inskränkta feminister förstår att det är hög satir i gruppen (även om de nu verkar köra på riktigt, men det är ändå samma fenomen. Nån form av igenkänning borde de väl ha i alla fall) gör det ju väldigt roligt.
Citera
2014-05-28, 00:03
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Jag har 20 vänner av drygt 200 på fb som gillar sidan. Det är ganska mycket skulle jag säga. Sidan handlar om jämställdhet, inte feminism.

Har du ingen egen vilja?

Klart jag har men jag är ändå mån om bilden hundratals människor kommer få av mig, även om den såklart är helt felaktig. Jag hade ju inte ringt upp dessa människor och sagt vad jag sympatiserar med i vanliga fall, så...

Kan bli att jag skapar ett fejkkonto och gillar istället.
Citera
2014-05-28, 00:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
Gilla bara FI samtidigt...

Då har man ju per definition förlorat.
Citera
Medlem
Jag tycker det verkar som ett väldigt pragmatiskt parti, åtminstone utifrån denna artikel:
http://nyheter24.se/debatt/769685-maskulint-initiativ-all-form-av-kvotering-ar-forkastlig

Rätt man/kvinna/hen för rätt jobb, låter logiskt. Sen behövs det ju verkligen kritik mot feminismen som i dagsläget är så sjukt dogmatisk. Däremot gillar jag inte namnet "Maskulint initiativ", är de inte ett parti med huvudsakligt fokus på männens rättigheter och plats i samhället ska de inte heta något som för tankarna till det. Känns mer som att de vill "ge igen" mot feminismen för det förkastliga namnet på en ideologi för jämställdhet mellan könen, men det är lite sandlådenivå att slå tillbaka på det sättet.

Hursomhelst bra att en motpol till feminismen får uppmärksamhet och jag hoppas att M! leder till att fler människor blir kritiska till F! och börjar granska deras partiprogram, men det kanske bara är en utopi...
Citera
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Din avatar signalerar ju dock en annan lojalitet.

Utveckla!?
Citera
2014-05-28, 00:05
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Helt omöjligt är det inte. Jag har tre från min vännerlista som gillar. Dom ser man.

Jag har 22 stycken som gillar Tre är kvinnor!
Citera
2014-05-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Ja, "Tatillbakavalfarden" är dock inte att lita på riktigt som källa i detta avseende. Jag tror faktiskt inte att de har köpt likes med tanke på hur många riktiga människor som verkar gilla sidan, men jag kan ha fel också.
Ja jag kollade lite och det är ju ganska mycket diskussioner på sidan vilket visar att folk är engagerade.
Citera
2014-05-28, 00:10
Medlem
Nästan 100 ifrån min vänlista på facebook har gillat detta och sidan är snart uppe i 20 000 likes

Trodde aldrig det kunde gå såhär fort när jag såg den första gången igår
Citera
2014-05-28, 00:12
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ja jag kollade lite och det är ju ganska mycket diskussioner på sidan vilket visar att folk är engagerade.

Verkar vara många tonåringar som gillat. Och det förvånar mig inte liksom.
Vi har en generation unga idag som blivit världsmedvetna mitt under både feminazismens boom och en ekonomisk kris att heta duga, och där begrepp som patriarkat framstår som särskilt befängt (med rätta).

Priveligerade män är svårt att hitta bland unga.
Citera
2014-05-28, 00:12
Medlem
-DaRude-s avatar
(Ang. genusfrågan)

Håller med irrbloss. Skaffar jag käpp blir jag ingen riktig tripod bara för att önskan finns. I slutändan är det ju just det detta handlar om, önskningar bortom verkligheten.

Ganska kul initiativ förresten.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-05-28 kl. 00:23.
Citera
2014-05-28, 00:13
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Och tappa halva min vänlista och riskera framtida svårigheter att få jobb? Nja.

haha vänta, svårigheter för jobb och tappa vänlistan?

Då är dom odemokratiska jävlar som inte förtjänar vänskap. Och tror du på fullaste allvar att gå med i M! skulle leda till svårigheter att få jobb?

Jag och flera andra gillar sidan från min vänlista, och jag ska hjälpa M! Så mycket det går

MOT JÄMNSTÄLLDHETEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in