2014-05-27, 21:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Saker som ska vara med på partiprogrammet:
1. Sänk skatten på snus
2. Återinför allmän värnplikt
3. Minst 3 idrottslektioner i veckan i grundskolan
4. Studiebidrag baseras på hur bra eleven presterar. Minst 500 kr - Högst 2000 kr.
5. Skjut in mer pengar till forskning mot testikelcancer
6. Kraftiga subventioner på porr.
Citera
2014-05-27, 21:19
Medlem
nimrod666s avatar
Extremmaskulinister? Lycka till med det...
Annars såg jag en annan variant i söndags - satanistiskt initiativ. Det kanske kunde vara någonting att kontra rosa stol-gänget med.
Citera
2014-05-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Förmodligen sker det på platser som tidigare varit utrymme för kritik mot tillexempel SD, oftast kritik grundat i världens mongo-logik och känsloargument. Det verkar ju inte ha skadat SD, snarare tvärtom.

Jag tror inte att media kan hålla sig borta från att kommentera dessa "kvinnohatare", och kommer således skjuta sig själva i fötterna än en gång.

Så om det skapas ett maskulint initiativ så drar ni slutsatsen att det kommer att skrivas om FI.
Citera
2014-05-27, 21:20
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad bra, du tycks veta något om dessa. Vad har de för åsikter? Vad för de för frågor?

Du missförstod mig Jag har ingen aning, men jag hoppas de har vettiga åsikter i den frågan ingen utom SD vågar ta i. Skulle vara grymt med ett "vanligt" parti, helst rätt så blått men fan inte konservativt som SD, men som ändå har vettig invandringspolitik. SD är ju t ex emot homoadoptioner fast det finns undersökningar på att homosexuella generellt är bättre föräldrar (pga längre process för att få barn då). Som homo vill jag därför inte rösta SD, jag vill ha ett vettigt parti utan massa jävla kärnfamilj-trams men ändå vettig invandringspolitik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
6. Kraftiga subventioner på porr.

Lika lön för samma arbete inom porren.
Citera
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Det föreligger ett språkligt misstag här.

Den politiska och ideologiska rörelse som fokuserar på mäns rättigheter benämns maskulinism, varför ekvivalenten till feministiskt initiativ torde bli maskulinistiskt initiativ.

Orden feminint och maskulint avser istället det specifikt kvinnliga och manliga i människors individuella beteende och utseende.
Citera
2014-05-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Du missförstod mig Jag har ingen aning, men jag hoppas de har vettiga åsikter i den frågan ingen utom SD vågar ta i. Skulle vara grymt med ett "vanligt" parti, helst rätt så blått men fan inte konservativt som SD, men som ändå har vettig invandringspolitik. SD är ju t ex emot homoadoptioner fast det finns undersökningar på att homosexuella generellt är bättre föräldrar (pga längre process för att få barn då). Som homo vill jag därför inte rösta SD, jag vill ha ett vettigt parti utan massa jävla kärnfamilj-trams men ändå vettig invandringspolitik

Jaha. Hoppas kan man alltid. Har du någon fundering om varför man skickar en like på det här då? Jag fattar inte grejen.
Citera
2014-05-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joggerboy
Vi kommer här att se hur det feminina respektive maskulina uttrycker sig.

Det feminina vet vi redan står för känslotrams, naivitet och hokus pokus. Skit som "öppna gränserna 100%!!!" "kvinnor får inte lika mycket lööön " "krossa patriarkatet!!" etc.

Det maskulina kommer representera logik, sunt förnuft och åsikter baserade på fakta.

Går redan se den skillnaden snälla du....
F! är ett faktiskt politiskt parti som just nu är inne i EU, med ett partiprogram.
M! är en liten grupp på facebook, som förmodligen driver med oss alla, inte har ett partiprogram what so ever, och definitivt inte är på väg in i EU ens.

Så där har du det fantastiska manliga sansen och förnuftet.
Citera
2014-05-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Låt mig gissa på partiprogram

1. öhh
2. eh?
3. gratis staliga horor?
4. ?
5. Inga kvinnor får nånsin spela fotboll nått mer och inga kvinnor på fotbollsläktarna!
6. öh
7. *scratch scratch*

Även om partiprogrammet skulle se ut precis såhär, så skulle det i alla fall vara mer logist och genomtänkt än Fi:s partiprogram.
Citera
2014-05-27, 21:25
Bannlyst
Har också gillat gruppen! Inte för att jag tänker rösta på M! utan mest för att jävlas med alla upprörda feminister som är inne och kommenterar Hade varit riktigt skönt om sidan blir större än F!s egna facebook
Citera
2014-05-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joggerboy
Efter att ha läst vad brudarna/feministerna skriver där inne är det bara att konstatera att dom är minst lika galna och verklighetsfrånvända som feministerna på detta forum. Det verkar universiellt

Sådär ja! Ett av livets grundteser förstådd. Det ÄR universiellt.
Citera
2014-05-27, 21:30
Medlem
Kanske skulle satsa på att bli det första partiet som har ett inträdesprov i logiskt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in