2014-05-27, 23:49
Medlem
Naravodomoks avatar
Stolliga inlägg från sympatisörerna och männen balom sidan. Inte ens namnet fick de rätt.

Men...

Jag stödjer det mesta som motverkar tokfeminismen som genomsyrar varenda centimeter av spalterna i våra tidningar, varenda frame i vår pseudoneutrala public service-tv och framförallt vårt rättsväsende.
Citera
2014-05-27, 23:50
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Polisen söker en gärningsman (gärningskvinna? gärningshen? gärningstransvestit? gärningssto? vi vet tyvärr inte, vi måste hitta personen och fråga om könstillhörighet innan vi kan gå ut med kön på den efterlyste/efterlysta).

Förstår inte vad som är problemet med att säga gärningsman oberoende av vilket kön personen har, men det kanske är personligt. Det går ju att beskriva en person även om man inte använder sig av kön. Dessutom så finns det ju säkerligen kvinnor med maskulint utseende som blivit beskrivna som män och vise versa och personen har ändå blivit funnen just för att det är utseendet man går efter.
Citera
2014-05-27, 23:51
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norstrom96
Vad tycker ni om det nya partiet ¨Maskulint Initiativ¨? Är det en kränkning mot kvinnors rätt i det svenska samhället eller låter det som en bagatellisering av det feministiska klimat svensk politik nyligen försatts i? Har ni någon annan idé om vilken inverkan det kan ha på oss?
Keep it coming!

Både Maskulint- och Feministiskt initiativ är trams!
Nej, det nya Mi är inte någon kränkning mot kvinnors rätt men däremot är det enligt min åsikt en parodi på jämställdhetsdebatten.

Jag hoppas att både Mi och Fi är dagsländor ungefär som piratpartiet var.
Själv håller jag mig till Sverigedemokraterna.
Citera
2014-05-27, 23:52
Medlem
Gamlings avatar
Larv och trams!

Det kommer aldrig att funka såvida de inte lyckas mobilisera gamla fyllon, kommunister, pissruskor och rabiata zigenare! Utan dessa kan de näppeligen nå sina mål!

Seså, skaffa nu lite frontfigurer som folket på gatan kan relatera till...
Citera
2014-05-27, 23:52
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Både Maskulint- och Feministiskt initiativ är trams!
Nej, det nya Mi är inte någon kränkning mot kvinnors rätt men däremot är det enligt min åsikt en parodi på jämställdhetsdebatten.

Jag hoppas att både Mi och Fi är dagsländor ungefär som piratpartiet var.
Själv håller jag mig till Sverigedemokraterna.

Din avatar signalerar ju dock en annan lojalitet.
Citera
2014-05-27, 23:55
Medlem
T0xicitys avatar
Haha in och gilla nu! Snart 20k!
Citera
2014-05-27, 23:55
Medlem
RockAndOllons avatar
Det är ingen skillnad på Maskulint- och Feministiskt initiativ.
Däremot är Satanistiskt initiativ ett slag för jämställdheten och en maktfaktor att räkna med i kommande val.
Citera
2014-05-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Tycker det är en bra idé även om namnet kunde vara annorlunda. Hur som helst funderar jag över hur det kunnat öka så extremt fort. Eftersom det inte är öppet, vad finns det för möjligheter till mygel?
Enligt https://sv-se.facebook.com/Tatillbakavalfarden så är det för att dom eller någon har köpt likes.
Citera
2014-05-27, 23:57
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Haha in och gilla nu! Snart 20k!

Och tappa halva min vänlista och riskera framtida svårigheter att få jobb? Nja.
Citera
2014-05-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok

Gilla bara FI samtidigt...
Citera
2014-05-27, 23:59
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Enligt https://sv-se.facebook.com/Tatillbakavalfarden så är det för att dom eller någon har köpt likes.

Ja, "Tatillbakavalfarden" är dock inte att lita på riktigt som källa i detta avseende. Jag tror faktiskt inte att de har köpt likes med tanke på hur många riktiga människor som verkar gilla sidan, men jag kan ha fel också.
Citera
2014-05-27, 23:59
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok

Jag har 20 vänner av drygt 200 på fb som gillar sidan. Det är ganska mycket skulle jag säga. Sidan handlar om jämställdhet, inte feminism.

Har du ingen egen vilja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in