2011-10-10, 21:22
Bannlyst
Hej!

Inom mitt yrke måste vi ha en behörighet (att likna med en chafför som måste ha körkort) för att få lov att tjänstgöra. Utfärdat av transportstyrelsen. Kostnaden är 1200 kr.

I vanliga fall står arbetsgivaren för den avgiften men denna gång gjorde de inte det, så därför är min fråga nu:

Får jag göra avdrag i deklarationen?
Citera
2011-10-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Hej!

Inom mitt yrke måste vi ha en behörighet (att likna med en chafför som måste ha körkort) för att få lov att tjänstgöra. Utfärdat av transportstyrelsen. Kostnaden är 1200 kr.

I vanliga fall står arbetsgivaren för den avgiften men denna gång gjorde de inte det, så därför är min fråga nu:

Du kan ju alltid försöka. Sen är det upp till skatteverket om dom vill godkänna det eller inte (om dom nu kontrollerar din deklaration).
Citera
2011-10-11, 15:48
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Hej!

Borde du kunna göra under "Övriga utgifter". Problemet är bara att dom första 5000:- får man ändå inte avdrag för, så har du inga andra avdrag så spelar det ingen roll

/ TT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in