Resultat: Gaffelhand?
Gaffel i höger hand
38,22%
73 röster
Gaffel i vänster hand
61,78%
118 röster
2004-12-15, 18:34
Medlem
Kniv och gaffel --> Vänster hand.
Gaffel --> Höger hand.
Citera
2004-12-15, 18:37
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake
Nä, böjen upp så man kan spetsa pommesen. "Baksidan" utåt. Hmmm, det kan man kalla backhand med.... Förövrigt håller jag hockeyklubban på vänster sida och går med höger hand först i boxning.
Har du böjen upp så spetsar du ju inte pommesen, du mosar den ju..
Eller menar du undersidan uppåt, och spetsarna neråt?
Citera
2004-12-15, 18:42
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Om jag har både kniv och gaffel så håller jag gaffeln i höger hand, annars i vänster.
Citera
2004-12-15, 18:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag för heller inte maten till munnen utan munnen ner i tallriken. Med tanke på att jag har en millimeter hår på huvudet så behöver jag inte oroa mig över hår i maten.
Men det droppar ärtsoppa ur ditt helskägg, va??

Annars så har jag gaffeln i högerhand... Varför?? Ingen aning, men om det "bara blivt på det sättet" så är det ju uppenbart att detta är det mest naturliga alternativet... Sen kanske någon mesig vänsterhänt fransk eller italjensk adelsman nån gång i tiden tvingade sitt hov att ha gaffeln i vänster hand bara för att han gjorde det, men jag anser inte det som någon orsak till att jag skall ändra mig eftersom jag inte tillhör hovet till denna adelsman som högst troligen är död vid det här laget...
Citera
2004-12-15, 18:53
Medlem
Headquakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Har du böjen upp så spetsar du ju inte pommesen, du mosar den ju..
Eller menar du undersidan uppåt, och spetsarna neråt?
Yeah.. Undersidan upp. Hur fan ser dina gafflar ut??
Citera
2004-12-15, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Men det droppar ärtsoppa ur ditt helskägg, va??
Vill man vara fin så får man lida pin...

// Roger P.
Citera
2004-12-15, 19:10
Avslutad
Höger.
Skär med Gaffeln och håller med Kniven.
Citera
2004-12-15, 19:16
Medlem
scratchys avatar
Det som avgör för mig är vad man äter. Mat som måste skäras medan man äter äts med gaffeln i vänster och kniven i höger. Mat som redan är i små delar, typ kinakäk eller grytor äter jag med gaffeln i högern och utan kniv.
Citera
2004-12-16, 04:26
Medlem
billgrens avatar
Olika. Äter jag en rätt som kräver nyttjande av både kniv och gaffel håller jag gaffeln i vänster hand. Består maträtten däremot av något som inte behöver skäras eller delas håller jag gaffeln i höger hand. Trodde alla åt så!
Citera
2004-12-16, 05:40
Bannlyst
Med risk för att verka sjuk: Det beror på dagens datum. Är det en udda dag har jag gaffeln i vänster hand och kniven i höger, är det jämn dag har jag gaffeln i höger och kniven är vänster. Samma sak gäller armbandsuret, är det udda dag har jag klockan på vänster arm, är det jämn dag har jag den på höger arm. Ibland avviker jag dock medvetet från mönstret när jag känner mig på lite oberäkneligt humör. Allt för att förvirra folk i min omgivning.
Citera
2004-12-16, 06:18
Medlem
eXPos avatar
om jag bara äter med gaffel, vilket händer oftast, så blir det höger när det både är gaffel och kniv så blir det höger hand för kniv och vänster hand för gaffel...

//mvh eXPo
Citera
2004-12-16, 07:06
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Jag äter med händerna, på golvet, ur skål. Är det soppa, får jag en gaffel till hjälp.

Nej, seriöst. Gaffeln i vänstern, är vänsterhänt. Sked till soppa, gaffel till makaroner, Händer till kyckling, händerna till hamburgare. Att äta burgare med kniv å gaffel är fjolligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in