2011-10-10, 14:11
Medlem
Sitter nu här efter att ha klämt i mig en påse "Jätte Salt" och en rulle Lakritsal och känner nu att hjärtat skenar och blodtrycket ökar. Även lite svettningar märker jag av.

Är det möjligt att ta en överdos av lakrits? Någon som känt samma sak efter massor av lakrits?
Citera
2011-10-10, 14:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Det är väl inte så lyckat om man har högt blodtryck att proppa i sig lakrits.
Hursomhelst så brukar de flesta få en rejäl rännskita efter stor konsumtion av lakrits...
Citera
2011-10-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Sitter nu här efter att ha klämt i mig en påse "Jätte Salt" och en rulle Lakritsal och känner nu att hjärtat skenar och blodtrycket ökar. Även lite svettningar märker jag av.

Är det möjligt att ta en överdos av lakrits? Någon som känt samma sak efter massor av lakrits?

Ja, faktiskt så kan man det...

Lakritsförgiftning..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lakrits

.
Citera
2011-10-10, 14:21
Medlem
det var en artikel om något liknande i läkartidningen för ett tag sedan. stora mängder lakrits kan höja blodtrycket tillfälligt. om du är frisk i övrigt borde det vara ok.

om du får kraftig huvudvärk kan det tyda på att ditt blodtryck är så högt att du behöver söka vård (dvs, få medicin som sänker det).

googla på hypertoni och lakrits, så finner du lite information.
Citera
2011-10-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Ja, faktiskt så kan man det...

Lakritsförgiftning..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lakrits

.

Citat:
Ursprungligen postat av kortikosteroid
det var en artikel om något liknande i läkartidningen för ett tag sedan. stora mängder lakrits kan höja blodtrycket tillfälligt. om du är frisk i övrigt borde det vara ok.

om du får kraftig huvudvärk kan det tyda på att ditt blodtryck är så högt att du behöver söka vård (dvs, få medicin som sänker det).

googla på hypertoni och lakrits, så finner du lite information.

Tack så mycket för svaren Jag är en fullt frisk ung man och har inga problem med blodtrycket, så jag kan känna mig lugn antar jag.
Citera
2011-10-10, 14:40
Medlem
Kungensbordells avatar
Dina fisar kommer lukta gammal raketforskare. När jag har ätit mycket lakrits så står jag knappt ut med mina egna fisar.
Citera
2011-10-10, 14:49
Medlem
Citat:
Sitter nu här efter att ha klämt i mig en påse "Jätte Salt" och en rulle Lakritsal

Det var väl onödigt detta?
Citera
2011-10-10, 14:50
Medlem
Borde vara lugnt, men ladda upp ordentligt med toapapper, alt något förstoppande om du har det, det kommer nog behövas snart, önskar dig all lycka till
Citera
2011-10-10, 18:26
Medlem
Citat:

Ja du kan överdosera lakrits. Har du tur blir det bara lite förhöjt blodtryck en period. Har du otur så kommer du få brist på kalium i kroppen som i sig kommer generera hjärtrubbningar som i sig är ett farligt tillstånd.
Citera
2011-11-25, 05:20
Medlem
vetefan men lakrits är gott så jag äter de varje da
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här