2011-10-10, 07:47
Medlem
.Angst.s avatar
Yes. Jag måste betala en skuld snabbast möjligt men dosan startar inte!
Hur gör man då? Ber man till gud att någon av er har en nordea-dosa, samt en hjälpande hand?

Mvh.
Citera
2011-10-10, 08:00
Medlem
Är det en sådan dosa du stoppar ditt kort med chip i?

I så fall bör du tala om var du bor om du vill ha hjälp. Du måste ju stoppa ditt eget kort i personens dosa och därför måste ni träffas IRL.

Fast det enklaste är väl att trava iväg till banken när de öppnar och få dosan fixad eller utbytt.
Senast redigerad av DivisionByZero 2011-10-10 kl. 08:03.
Citera
2011-10-10, 08:10
Medlem
idi_amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Angst.
Yes. Jag måste betala en skuld snabbast möjligt men dosan startar inte!
Hur gör man då? Ber man till gud att någon av er har en nordea-dosa, samt en hjälpande hand?

Mvh.

Köp klockbatterier?
Citera
2011-10-10, 08:13
Medlem
Vad jag vet så är alla bankdosor direkt kopplade till ditt konto, då du alltid måste skriva in PIN-kod när du startar den, alltså kan du inte låna någon annans.
Citera
2011-10-10, 08:34
Medlem
Blaxmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Vad jag vet så är alla bankdosor direkt kopplade till ditt konto, då du alltid måste skriva in PIN-kod när du startar den, alltså kan du inte låna någon annans.

Har nog använt 10 olika såna dosor så det är dom inte.
Citera
2011-10-10, 08:34
Medlem
annzoes avatar
Jag har Nordea och har vid flera tillfällen lånat andras dosor, det ska funka fint! Din dosa är inte knutet till ditt kort.
Citera
2011-10-10, 09:10
Medlem
Med största sannolikhet är batteriet slut. Luckan på baksidan lossas enkelt med skruvmejsel, sitter bara med två skruvar om jag inte minns fel...

Inuti sitter ett knappcellsbatteri av typen som finns att köpa i välsorterade elektronikaffärer/affärer med större elektronikavdelningar. LR-42 eller något, minns inte beteckningen exakt men ta med batteriet till affären om du är osäker. Jag hittade ett sådant på ICA Maxi för något år sedan så de är inte direkt ovanliga.
Citera
2011-10-10, 10:03
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annzoe
Jag har Nordea och har vid flera tillfällen lånat andras dosor, det ska funka fint! Din dosa är inte knutet till ditt kort.

Enligt uppgift så är Ica-bankens dosor av samma typ som Nordeas så det kanske går att använda en sådan också.
Citera
2011-10-10, 18:09
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc

Nordea-dosorna är inte kopplade till något speciellt konto/identitet så det går bra att använda vilken dosa som helst. Det är kortet som bestämmer vilket "konto" du loggas in på.

Nordea-kontor har ofta självbetjänningsdatorer där du kan uträtta ditt ärende, alternativt låna en kompis dosa.

Sen kan du ringa kundcenter så beställer dom batterier till dig. Dessa kan du beställa tre gånger gratis. De räcker väl 4-5 år styck.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in