Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-10, 07:39
  #1
Medlem
Håller på att läsa och labba till LPIC-1 och kommer få skriva provet genom jobbet. Problemet är att jag har svårt att beräkna när jag kommer kunna klara provet och jag måste lämna svar till chefen när jag vill göra provet. Jag inser att det är svårt att beräkna hur någon annans inlärningskurva ser ut och vad för erfarenhet man har i ryggen, men det jag kan säga är. Jag har jobbat som tekniker i pc-världen sedan 2001 och har läst lite c# och c++. Jag har ingen egentligen Unix/Linux bakgrund alls utan det jag kan är lite basic kommandon som, ls, rm, cat, head/tail osv. Jag har studiematerial som hör till LPIC-1 och jag pluggar ca: 2 timmar varje dag. Kör en ren Debian distro och tänker i stort bara köra i terminal tills jag måste in i nåt gui. Vad tror ni? Om inte annat kan ni berätta (om ni tagit det) hur lång tid det tog för er..

Tackar på förhand
Citera
2011-10-11, 19:31
  #2
Medlem
På Wikipedia står det:

Citat:
Objectives:

Work at the command line.

Perform basic maintenance tasks.

Install and configure a workstation and connect it to a network.


Eftersom jag inte tagit detta cert själv så är det svårt att säga - men tycker inte det låter som allt för avancerade grejer. Efter en snabb sökning hittade jag denna tråd som du kanske vill kolla in:
http://www.techexams.net/forums/lpi-...pic-1-2-a.html

-Phonogram
Citera
2011-10-13, 09:36
  #3
Medlem
Tackar så mycket.. Tror jag ska satsa på typ 12-14 veckor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback