2011-10-10, 00:19
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Kan du inte promenera ned, nykter, och be att få pengarna åter? Du har ju liksom inte fått vad du betalade för.

Jo, klart jag skulle kunna göra det, men det skulle nog ge konstiga reaktioner eftersom att jag aldrig blivit utkastad därifrån. TS skulle kunna göra det dock, men det har jag redan tipsat honom om högre upp
Citera
2011-10-10, 01:41
Medlem
Elgitarrs avatar
Vissa krogar sätter det här i system. Hände mig en gång, när jag verkligen var för berusad. Vakten släpper in mig, men precis när jag betalat inträde kastar han ut mig. Ställde till med en scen och fick pengarna tillbaka.
Citera
2011-10-10, 01:46
Medlem
LemPicas avatar
Vilken krog var det?
Kan vara fler FB-användare som råkat ut för samma om dom satt det i system.
Då tycker jag att krogen skall hängas ut så folk kan undvika att gå dit.

Helt sjukt dyrt inträde, skulle aldrig betala det för att komma in på någon krog btw.
Tycker du skall kontakta krogen dagtid och be om pengarna tillbaks.
Citera
2011-10-10, 01:52
Medlem
Gulbrandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Vilken krog var det?
Kan vara fler FB-användare som råkat ut för samma om dom satt det i system.
Då tycker jag att krogen skall hängas ut så folk kan undvika att gå dit.

Helt sjukt dyrt inträde, skulle aldrig betala det för att komma in på någon krog btw.
Tycker du skall kontakta krogen dagtid och be om pengarna tillbaks.

vill inte outa klubben då det kan bli jobbigt imorgon när jag går dit för att be dom om mina pengar. Känns som att oddsen redan är små. för övrigt är det väl bara en klubb som tar 260kr i inträde på lördagar i göteborg vad jag vet
Citera
2011-10-10, 01:53
Medlem
Jävlar vilket saftigt inträde, måste vara ett coolt ställe där alla coola katter hänger på. Nåväl, sjukt detta. Jag skulle ha flippat totalt även fast man vet att det inte skulle ha hjälpt ett dugg, vidrigt gjort att släppa in någon för att sedan kasta ut samma person direkt efter att han har betalat. Finns väl två alternativ, endera så går du dit på dagtid eller ringer till dom och förklarar vad som hände den kvällen eller så bojkottar du stället förevigt.
Citera
2011-10-10, 01:58
Medlem
downbelows avatar
Varför är inträdet så högt?Det skulle jag gärna vilja veta.

Men som tidigare förslagits, gå dit dagtid och berätta vad som hänt.
Citera
2011-10-10, 02:09
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulbrandbil
vill inte outa klubben då det kan bli jobbigt imorgon när jag går dit för att be dom om mina pengar. Känns som att oddsen redan är små. för övrigt är det väl bara en klubb som tar 260kr i inträde på lördagar i göteborg vad jag vet

Push?

Uppdatera gärna i morgon huruvida du fick dina cash tillbaks eller ej.
Citera
2011-10-10, 02:12
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
En liten dum fråga... Få mig att förstå hela sitsen...

Alltså, du stod i kön i 40 min och sedan kommer fram till luckan (typ där man betalar inträde) och av erfarenhet, så brukar det stå vakter vid disken. Du betalar inträde, och här blir det lite oklart för mig... Om du var nu för berusad för att komma in varför nekades inte du redan vid kassan.... Varför måste du betala inträde sedan 10sec later kastar de ut dig. För mig känns hela som lurendrejare från klubbens sidan
Citera
2011-10-10, 02:18
Bannlyst
Folk här säger att det finns idiotiska vakter... ja det gör det, men TS är ju en riktig jubelidiot!

Stå i kö i 40 minuter för att få betala 260 kr i inträde

Gå därifrån utan att kräva inträdet tillbaka när man inte får komma in

Vem fan betalar 260 kr för att komma in på nån jävla nattklubb?
Citera
2011-10-10, 02:22
Medlem
berjers avatar
finns det ingen annan som bor i götet utom TS som kan outa klubben? blir ju nyfiken
Citera
2011-10-10, 02:23
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossefri
Folk här säger att det finns idiotiska vakter... ja det gör det, men TS är ju en riktig jubelidiot!

Stå i kö i 40 minuter för att få betala 260 kr i inträde

Gå därifrån utan att kräva inträdet tillbaka när man inte får komma in

Vem fan betalar 260 kr för att komma in på nån jävla nattklubb?
Seriöst peeps lägg ner detta.
Smaken är som baken. vissa betalar dyrt får köpa hus medan andra för en bil. Så länge man kan pynta och har råd till det så får de göra det. Their money. Sedan vet vi inget om varför han ville in i klubben, perhaps han polare var redan där inne, perhaps känd ställe där alla vara osv osv....
Citera
2011-10-10, 02:24
Medlem
139s avatar
Liknande grej hände mig för några år sen på Hell's Kitchen på Stureplan. Jag och min kompis blev insläppta av vakterna, betalade 200 (nåt sånt) i inträde, och PRECIS när vi satt våra första fotsteg på stället kommer det fram en vakt och säger att min kompis är för full och måste gå därifrån.

Påpekade att vaktens kollegor släppt in oss seriöst 8 sekunder tidigare och att dom i så fall måste gjort ett dåligt jobb. Men pallade inte tjafsa om det eftersom jag hatar Stureplan och såg min chans till att få en roligare kväll om vi gick därifrån. "Okej det är lugnt, men då ska vi ha pengarna tillbaka så klart" sa jag, och det gick dom med på men började surra om att vi behövde visa upp kvitto så att dom kunde veta att vi faktiskt betalat.

Då hade det gått kanske 18 sekunder sen vi betalat i kassan, så jag antar att vakternas minnen påverkats negativt efter åratal av anabolamissbruk. Men skit samma, vi krävde pengarna tillbaka, och levde lyckligt i resten av våra dagar.

Edit: Kanske ska tilläggas att min kompis faktiskt var pissfull, och för övrigt är en sån kille som ser helt efterblivet onykter ut efter en halv öl, så det var liksom inget "gränsfall" eller tolkningsfråga huruvida han var berusad eller inte.
Senast redigerad av 139 2011-10-10 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in