• 1
  • 2
2004-12-14, 20:33
Medlem
Det börja för ungefär ett år sen och min ena tjejkompis ( vi kallar henne carro) kom över med en femma skunk vi rökte hela kvällen och dela på en flaska vin aldrig varit så stukad i hela mitt liv. Livet fortsatte som vanligt för mig förutom att jag rökte på ibland men för min tjejkompis och hennes vän ( vi kallar henne Jossan) tog "droglivet" fart och det med besked. Bara någon månad senare tog dom E och roppar vid olika tillfällen ville inte testa så jag lät dom hålla på. Deras liv blev mer "knark Knark" osv osv. Somras gjorde Carro slut med sin killa pga bla droger tog upp för mycket tid i hennes liv och han har blivit tråkig som hon sa till mig.

Jossan har också slutat "hänga" med sina gammla polare. Men nu till "bomben"
I lördags var dom båda här hemma hos mig och dom berätta att dom hade skjutit tjack för första gången och att dom skulle testa H vid nyår..

Grejen är den att tjejerna är 18år ser bra ut är trevliga men den väg dom tar nu har ingen ljus framtid. min fråga är Finns det något jag kan göra för att hjälpa dom? snacka med dom om hur farligt droger är meningslöst. eller ska jag göra dom vissa säger bara att skita idom?

vill redan nu be om ursäkt för stavfel och särskrivningar
Citera
2004-12-14, 20:36
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Det finns två sorters knarkare, de som är medvetna om konsekvenserna/framtidsutsikterna och de som inte är det. Tillhör de sistnämnda så kanske du borde låta dem läsa på om drogen/drogerna ifråga och inte komma med egna slutsatser och moralpredikningar. Ge dem enkelt en drogfaktabok i näven eller sätt dem framför erowid.org så kan de dra sina slutsatser. Tillhör de den förstnämnda sorten så hänvisar jag till min signatur.
Citera
2004-12-14, 20:45
Medlem
Klickens avatar
Du ska helt klart tala med dom om riskerna vilka dom inte verkar vara medvetna om. Gör som T.R.I.C. säger och ge dom ordentligt med fakta om vad dom håller på med. Visst är det inget fel med att bruka tjack, e och allt vad det nu är dom provat men dom verkar inte ha någon som helst koll på vad dom verkigen håller på med. Reagerade kraftigt på att Carro gjort slut med sin pojkvän pga knarket vilket är så fel det bara kan bli. Finns trots allt saker som är 100 ggr viktigare en knarket. Men som sagt, upplys dom om riskerna och ge inte upp, fortsätt tills dom inser vad dom pysslar med även om ni skulle råka bli osams. Är övertygad om att dom en vacker dag kommer tacka dig för tiden du lagt ner på dom.
Citera
2004-12-14, 21:19
Medlem
Spliffmeisters avatar
De där brudarna verkar vara lite för vilda, no offense men jag har en dålig känsla av att nån av dem (om inte båda två) kommer bli missbrukare på något sätt.

De körde den vanliga "stegen", först cannabis sen efter ett tag xtc, roppar, tjack... (kan tillägga att det var där jag stanna och håller mig bara till röka och ibland diverse benzos...), nu har dem börjat skjuta tjack (och de har säkerligen gjort det fler ggr än vad de har sagt till dig). Du nämde att de skulle horsa på nyår... efter horset så finns liksom inget bättre så de kan inte gå tillbaka till cannabis eftersom det då är ungefär lika kraftfullt som en folköl och kommer att anses som nåt värdelöst för dem.

Det du kan göra som kommer slå hårt är att göra ett anonymt samtal till deras föräldrar och tala om för dem... säg gärna att de har börjat använda venen som transportsträcka för droger, då blir det nog fart under galoscherna!

Vad vet jag... (Kolla ögonen på min avatar liksom).

EDIT: Tjack är skit. Punkt slut
Citera
2004-12-14, 21:21
Medlem
BF_Swedens avatar
Lite för snabbt jobbat av dem för att man ska tro att de har koll på det.
Citera
2004-12-14, 21:46
Medlem
.
Citera
2004-12-14, 21:51
Medlem
Spliffmeisters avatar
grab that phone biiiaaaatch
Citera
2004-12-14, 21:52
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
det finns mindre vetande personer som inte vet sitt eget bästa.. kan man så tycker jag att man ska hjälpa dem på ett eller annat sätt som kanske inte verkar så jättebra för stunden.
en pling hem till föräldrarna kanske inte låter så bra nu men frågan är om du inte gör det, kommer du må bra om tio år då?
....Frågan är nog snarare om de kommer må bra då. Man ska inte tvångshjälpa någon för att döva sitt eget samvete, dels för att om de inte själva vill kommer de inte att bli hjälpta och dels för hela den här teorin om att vägen till helvete är oftast kantad med goda intentioner.
Gör du något för att hjälpa så tänk på vem du egentligen vill hjälpa, varför och hur. Orsak och verkan med andra ord.
Citera
2004-12-14, 21:53
Medlem
boz-fettos avatar
det känns som att dom här tjejerna gör allt lite för fort. och tycker att allt är häftigt nu.. tror inte dom tycker det om en sådär 10 år kanske.. dom har ju hela livet framför sig. man ska vara rädd om livet.. och nåt som brukar förkorta folks liv är att börja skjuta har jag hört. kan dom inte nöja sig med att ta några "lättare" droger :S?
Citera
2004-12-14, 21:54
Medlem
Klickens avatar
Att ringa deras föräldrar tror jag bara kommer göra saken mycket värre. Det troliga är då att dom får sig varsin saftig utskällning och kanske ännu värre, att deras föräldrar går till polisen och anger dom. Då kommer som sagt saken bli värre. Dom kommer få en jäkla massa problem och då ökar risken att dom börjar knarka ännu mer för att "lösa" sina problem och steget till att dom blir missbrukare är då inte stort.
Citera
2004-12-14, 22:17
Medlem
Cudas avatar
Ta med dom till nåt ställe där de håller till mkt pundare typ stadsmission eller nåt så pekar du på nån sliten tandlös tjej i 35års åldern iklädd i lila pälsjacka å frågar om det är så dom tänkt sig deras framtid, dessutom påpekar du att tjejer går ner sig oerhört mkt fortare än killar det är ett faktum.
Citera
2004-12-14, 22:40
Medlem
gakushis avatar
Jag tror att vara så lite dömande/kritiserande som möjligt är rätt väg, men som flera redan sagt, ge dom tips att läsa på om drogerna de pysslar med, så de vet vad fan som händer! Om det inte hjälper, då kan du försöka hitta på nåt annat. Men är de myndiga kanske du ska hålla deras föräldrar utanför, för att inte de ska helt sonika ta avstånd från sina föräldrar om de kommer på dem.

Ja, hoppas de får ut nåt av livet, oavsett hur det går. Skicka hit dom för en liten diskussion kanske, haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in