2011-10-09, 20:52
Medlem
Jag vill ha tips på en bra, hållbar men ej vattenfast mascara som håller hela dagen! Då mina ögonfransar inte håller böjen vill jag gärna ha någon som är formad i en böj efter ögonfransarna, då dom håller. Jag är ute efter täta och långa ögonfransar, då mina lätt blir separerade då dom är väldigt långa naturligt.
Tacksam för svar!
Citera
2011-10-09, 22:32
Medlem
maybelline har jag och den är skit bra! Det finns en knapp på den också som gör att den vibrerar lite. Gör så att fransarna separeras. Riktigt bra tycker jag. Inga klumpar och man får långa fransar av den. Älskar borsten på den också.
Citera
2011-10-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serialcheater
Jag vill ha tips på en bra, hållbar men ej vattenfast mascara som håller hela dagen! Då mina ögonfransar inte håller böjen vill jag gärna ha någon som är formad i en böj efter ögonfransarna, då dom håller. Jag är ute efter täta och långa ögonfransar, då mina lätt blir separerade då dom är väldigt långa naturligt.
Tacksam för svar!

Chanel .. Absolut bäst inom mascara.
Citera
2011-11-19, 20:49
Medlem
TheKickss avatar
Är det ngn fler som har bra tips? Jag har letat efter den perfekta mascaran i flera år men det går inte jättebra...
Citera
2011-11-19, 22:58
Medlem
http://www.isadora.com/?id=2723

min personliga favorit, funkar skitbra för mej!
Citera
2011-11-20, 00:09
Medlem
prettygirls avatar
Om du vill ha dem böjda så fungerar vattenfast mascara oftast bättre än vanligt dito. Men det sliter naturligtvis mer på fransarna. Min erfarenhet säger mig att Chanel och Lancome har de absolut bästa mascarorna. Testa Inimitable eller Hypnose Drama.
Citera
2011-11-20, 01:16
Medlem
Psyko Dads avatar
Helena Rubinstein är bäst på mascaror & jag har prövat de flesta bättre märken. Budget varianterna är helt ointressanta.
Gå in på ngr av dina närmaste parfymerior el Varuhus & fråga vem som har den bästa mascaran.
Citera
2011-11-21, 22:16
Medlem
jenny747s avatar
jag har extremt mycket problem med mascaror och har alltid haft så jag förstår ditt problem. har korta fransar med inte så mkt volym, och mitt vänstra öga har lite mer "böjda" fransar men det högra är tråkigt och har så gott som oböjda fransar.

har testat diverse, både budget och dyrare varianter, och för mig funkar bara lash stiletto. maybelline om jag har för mig, men kan minnas fel där. självklart ska du böja fransarna först men när du väl gjort det så sitter den iaf hela dagen.
jag använder inte den vattenfasta men har aldrig problem med nerfall eller nåt annat tråkigt, inte heller fjortis-panda-strecket (som jag haft med exakt alla andra mascaror). håller formen och är lätt att bygga upp volym med när man väl får in knixet (lager-på-lager, låt inte torka innan nästa lager bara).

rekommenderar starkt!
Citera
2011-11-21, 23:28
Medlem
Odi-et-amos avatar
Mascaror fungerar olika på olika personer. Lite beroende på hur korta, långa, raka eller böjda ögonfransar man har. Man får gå den hårda vägen och testa alla till man hittar sin favorit.

Jag har två favoriter och då har jag i princip plogat mig genom alla dyrare mascaror.

Lancome- Doll Eyes, eller hypnose (den vanliga och inte drama).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in