• 1
  • 2
2011-10-09, 19:04
Medlem
Hej jag tänkte lägga upp min musik på spotify, men problemet är att jag har laddat ner programmet fl studio som kostar någon tusenlapp, som jag mår riktigt dåligt över, är det okej och moraliskt att lägga upp sin musik man gjort med programmet på spotify?
Citera
2011-10-09, 19:06
Medlem
Det beror på. Låter det bra?
Citera
2011-10-09, 19:07
Medlem
the_c00l_guys avatar
Antar att det inte bara är att trycka på upload i programmet så kan hela världen ta del av ditt verk.
Man måste väl ha någon producent i ryggen och/eller musikstudio?

Sen att du använder en piratkopierad version av fl är väl ett ganska litet problem i frågan?
Citera
2011-10-09, 19:30
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Antar att det inte bara är att trycka på upload i programmet så kan hela världen ta del av ditt verk.
Man måste väl ha någon producent i ryggen och/eller musikstudio?

Sen att du använder en piratkopierad version av fl är väl ett ganska litet problem i frågan?
Läste någonstans att det enda som krävs är att det låter som att det kommer från ett album och inte ett demo eller liknande.
Citera
2011-10-09, 19:39
Medlem
Feeltzs avatar
Avicii la upp någon intervju nyligen där man ser att han använder en piratkopierad verision av Sylenth1...

Och det går ju bra för honom =)
Citera
2011-10-09, 19:39
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Läste någonstans att det enda som krävs är att det låter som att det kommer från ett album och inte ett demo eller liknande.
Men.. Så kan det väl omöjligt vara?
Annars skulle ju varenda nisse med lite för mycket fritid kunna infinna sig på spotify?
Måste ju finnas någon som godkänner att låtarna läggs upp?
Alltså måste man väl ha någon respektabel musikmänniska i ryggen?

Tror inte Niklas_92@gmail.com kan maila in någon låt som "låter som från ett album" och få den accepterad och upplagd?

Men vad vet jag. Inte direkt insatt.
Citera
2011-10-09, 20:18
Medlem
BF_Swedens avatar
Det verkar som att vem som helst får lägga upp en låt nuförtiden. Jag hittade denna sida - http://www.spotmeup.com/ - och lade upp en låt och det är tydligen gratis. Låten måste dock låta studiofärdig eller vad man ska kalla det. Låten jag skickade in är denna: http://www.youtube.com/watch?v=3JGu-WfX9w8

Dom skulle skicka ett mail inom några dar och sedan skulle låten komma upp inom 2-8 veckor.
Citera
2011-10-09, 21:08
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det verkar som att vem som helst får lägga upp en låt nuförtiden. Jag hittade denna sida - http://www.spotmeup.com/ - och lade upp en låt och det är tydligen gratis. Låten måste dock låta studiofärdig eller vad man ska kalla det. Låten jag skickade in är denna: http://www.youtube.com/watch?v=3JGu-WfX9w8

Dom skulle skicka ett mail inom några dar och sedan skulle låten komma upp inom 2-8 veckor.

Jag tycker att låten u lade upp saknar studiofärdigheten (men det är mitt tycke)

Så det kan ju vara ett bra test
Citera
2011-10-09, 21:22
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feeltz
Jag tycker att låten u lade upp saknar studiofärdigheten (men det är mitt tycke)

Så det kan ju vara ett bra test
Det är möjligt att den skulle kunna förfinas, men soundet är väl helt ok, tycker jag i alla fall Det är nog snarare så att de inte vill ha "demolåtar" där man bara dragit igång en bandspelare i en replokal.

Jag fick i alla fall godkänt, just nyss.

Your single, Eternity, has now been reviewed by Spotmeup. Everything
looks great and your music is now on its way to Spotify. You can expect your
music to go live within 2-8 weeks.
Citera
2011-10-09, 21:47
Medlem
De uttalar sig aldrig om kvalitén musikmässigt, men däremot tar de bara emot wav-filer osv
Citera
2011-10-09, 21:54
Medlem
xlntds avatar
antagligen har dom ett avtal med spotify som vilket skivbolag som helst.
Citera
2011-10-09, 22:18
Medlem
HejAntons avatar
Har en polare som har en polare som fick upp någon låt på Spotify via någon mellanhand, verkar däremot inte vara så svårt att få upp grejer där.

Angående ifall det är moraliskt rätt eller fel är något du bestämmer TS, moralribban sätter man själv, mår du dåligt av att ha laddat ner programmet olagligt så mår du nog bara sämre av att tjäna ett rykte som artist på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in