2012-06-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsBrilliant
Jo, självklart. Inställningar->Säkerhet->Skärmlåsning->PIN

Tack tack!

Fråga..hur tar jag bort en ort från accuweather-tjänsten? Lägga till en väder-ort verkar inte vara några problem men hur f-n får man bort en?
Citera
2012-06-04, 22:50
Medlem
Någon som vet något om 4g versionen ?
Citera
2012-06-04, 23:06
Medlem
Någon som har fått sin blå ännu?? # har ju uppdaterat sia lev. datum, nu säger dom att den ska levereras inom 2-3 dagar, WTF???!??!??!
Citera
2012-06-04, 23:24
Medlem
Nyss hade jag en skönt litet ljud för när jag knapplåste telefonen på sidan, nu är det borta. wtf? Hur får jag tillbaka det?
Citera
2012-06-04, 23:55
Medlem
Vet nån om man kan få bort den 1 sekund långa väntetiden för att komma till startsidan då man trycker på Hem-knappen? Kan man även bli av med animationer så användandet flyter på ännu mer? Jag har jag redan valt "Animering av" i inställningarna men jag tycker i överlag att mobilen är lite seg i menyerna och det är fortfarande en hel del animationer. I övrigt jäkla bra mobil.
Citera
2012-06-05, 01:56
Medlem
Viches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergen
Vet nån om man kan få bort den 1 sekund långa väntetiden för att komma till startsidan då man trycker på Hem-knappen? Kan man även bli av med animationer så användandet flyter på ännu mer? Jag har jag redan valt "Animering av" i inställningarna men jag tycker i överlag att mobilen är lite seg i menyerna och det är fortfarande en hel del animationer. I övrigt jäkla bra mobil.

Det här med 1 sekund lång väntetid har att göra med att telefonen förbereder sig för att användaren kan dubbel-klicka på hemknappen för att få fram S-Voice. Tar man bort att dubbelklick leder till Svoice i inställningarna så blir hemknappen lite rappare.
Citera
2012-06-05, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergen

Från swedroids forum:
Ett tips för att hemknappen ska reagera snabbare är att öppna S voice och tryck på menyknappen och välj inställningar och AVmarkera "Launch S Voice". Då kollar telefonen inte efter dubbeltryck på hemknappen och den reagerar mycket snabbare, tycker jag

Ang. animationer osv, in med en annan launcher än samsungs egna skitwiz. Tex apex launcher eller nova launcher. Båda finns både som pro och gratis. Finns ju även go launcher som är gratis. På köpet kan du byta namn på genvägar/ikonnilder/antal ikonrader lodrätt och vågrätt och 100 andra saker.
Citera
2012-06-05, 08:42
Medlem
ReAsOns avatar
Gick över från Iphone 4 till sgs3. Mer än nöjd. Min första Android telefon. Gillar den skarpt. Dock lite saker jag kan störa mig på, det ena är att den är inte lika precis på touchen som Iphone 4 var. Med det menar jag att om jag är i utzoomat läge på t ex google och klickar på översta länken så markeras istället googles meny knappar längst upp, jag får alltså zooma in för att kunna klicka på länken.

En skit sak men ändå något jag lägger märke till.

Det andra är att batteriet går väldigt snabbt. Jag kör inte ens på halva ljusstyrkan. Är det någon inställning jag kan ändra? Har stängt av gps och kör bara wifi hemma.

Och en sista sak. Är det någon som vet vart jag kan hitta en väska som denna? http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9978370&ref=section På en svensk site eller affär?
__

Stolt trendbrytare
Citera
2012-06-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAsOn
Gick över från Iphone 4 till sgs3. Mer än nöjd. Min första Android telefon. Gillar den skarpt. Dock lite saker jag kan störa mig på, det ena är att den är inte lika precis på touchen som Iphone 4 var. Med det menar jag att om jag är i utzoomat läge på t ex google och klickar på översta länken så markeras istället googles meny knappar längst upp, jag får alltså zooma in för att kunna klicka på länken.

En skit sak men ändå något jag lägger märke till.

Det andra är att batteriet går väldigt snabbt. Jag kör inte ens på halva ljusstyrkan. Är det någon inställning jag kan ändra? Har stängt av gps och kör bara wifi hemma.

Och en sista sak. Är det någon som vet vart jag kan hitta en väska som denna? http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9978370&ref=section På en svensk site eller affär?
__

Stolt trendbrytare

http://www.tradera.com/samsung-galaxy-s3-skal-lader-case-fodral-cover-pouch-auktion_342341_157553441

http://www.tradera.com/samsung-galaxy-s3-i9300-lader-fodral-skal-skinn-laderfodral-auktion_341117_157273315

http://www.24.se/ShowSearchResult.aspx?pagesize=50&searchstring=gal axy%20s3

Detta är allt jag kunde hitta. Väntar du ett tag finns det säkert mer på Svenska sidor. Varför ska det vara från en svensk sida förresten, snabb leveranstid och garanti? De flesta sidorna importerar sina från Kina och du kommer undan med en fjärdedel av priset ifall du importerar själv.
Citera
2012-06-05, 15:02
Medlem
Sanserts avatar
Hur känns byggkvalitén av den här luren? Har varit och klämt på HTC One X och den känns väldigt bra i näven och schysst kvalitétsmässigt, men SGS3 har varit slut överallt i min skitstad så har inte kunnat känna på den. Den ser väldigt plastig ut på bilderna?

Väljer mellan denna och One X.
Citera
2012-06-05, 15:11
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansert
Hur känns byggkvalitén av den här luren? Har varit och klämt på HTC One X och den känns väldigt bra i näven och schysst kvalitétsmässigt, men SGS3 har varit slut överallt i min skitstad så har inte kunnat känna på den. Den ser väldigt plastig ut på bilderna?

Väljer mellan denna och One X.
Den är inte lika plastig som den ser ut, men HOX har betydligt bättre byggkvalité.
Citera
2012-06-05, 17:21
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Det står min. order 5 pcs

Så han måste beställa 5 st

Annars kan du kolla dealextreme.com

Dom är bra som fan men det kan ta en evighet för grejjerna att komma

Edit: Jag kanske har fel, man kanske kan beställa 1 åt gången.
Om jag förstår rätt står det att du får bulkpris om du beställer 5 eller mer, ser inte någonstans att det är minst 5 man måste beställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in