2012-06-05, 19:53
Medlem
När kommer trean då?
Citera
2012-06-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dejosen
När kommer trean då?

Galaxy S3?
Citera
2012-06-05, 23:58
Medlem
Sådär ja, fick min idag... har väntat på en blå i tre veckor men fick den aldrig så ringde och sa att jag ville ha en vit instället... Snubben på tre sa då att han hade ändrat och att jag skulle få den inom 3 arbetsdagar, lät ju bra...

Men jag fick den aldrig och jag ringde dom och då sa dom att jag fortfarande hade en beställning på den blåa så snubben jag snackade med bytte aldrig färg.
Drog då ner till tre butik här i västerås och var förbannad, det tog en timma sen hade jag en s3'a i handen.

Dom hittade en s3'a på en annan butik mitt inne i centrum men den var dock till för "nya" kunder men jag var riktigt ilsken så jag fick tillslut den

Göttigt, ÄLSKAR telefonen.... Herregud va skön den är att hålla i och den är riktigt RIktigt snabb..

Srry för stavfel etc, e lite på lyset
Citera
2012-06-06, 02:15
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Blir nog att beställa en när mitt abonnemang gått ut. Det som får mig att tveka är storleken på skärmen.
Citera
2012-06-06, 04:03
Medlem
Wosps avatar
S3 an verkar inte vara speciellt stöttålig, till och med sämre en iPhone 4s:

http://www.youtube.com/watch?v=PbL7ciKmT7g&feature=player_embedded
Citera
2012-06-06, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
S3 an verkar inte vara speciellt stöttålig, till och med sämre en iPhone 4s:

http://www.youtube.com/watch?v=PbL7ciKmT7g&feature=player_embedded

Självklart så visar ju ett test hur det är. Jag tror vi alla här vet att 4S är den mest ömtåliga smartphone på marknaden just nu. Det har till och med Nexus erkänt.

Kolla dock in detta "in-depth" test som visar att SGS3'an slår 4S i princip alla delar:

http://www.youtube.com/watch?v=4VzAupqQ6Bo&feature=g-all-u
Citera
2012-06-06, 05:35
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Självklart så visar ju ett test hur det är. Jag tror vi alla här vet att 4S är den mest ömtåliga smartphone på marknaden just nu. Det har till och med Nexus erkänt.

Kolla dock in detta "in-depth" test som visar att SGS3'an slår 4S i princip alla delar:

http://www.youtube.com/watch?v=4VzAupqQ6Bo&feature=g-all-u
Du kanske skulle ta och kolla om videon "test som visar att SGS3'an slår 4S i princip alla delar" Tycker att många av sakerna var väldigt väldigt väldigt jämna och vissa saker tog te.x iPhone 4s S3 på och tvärt om. Ingen större skillnad på något av testen i min åsikt. Men sen vet jag de fan om jag verkligen bryr mig om en telefon laddar en sida 0.1 sekund fortare en en annan telefon. Ofta när man surfar sitter man hur som helst på 3G och då är det mycket andra faktorer som väger in...

Spelet laggade en del på båda, vilket förmodligen har mer med spelet att göra en telefonen. Kameran tyckte jag inte heller att jag märkte någon skillnad på. Men det är kanske bara jag. Skriv gärna vad du tycker SIII är så mycket bättre på en 4s i just denna video.
Citera
2012-06-06, 09:52
Medlem
Sparv88s avatar
Någon som har tips på en "väska" till nya Galaxy? Gärna som kan fästas i bältet eller liknande?
Citera
2012-06-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Du kanske skulle ta och kolla om videon "test som visar att SGS3'an slår 4S i princip alla delar" Tycker att många av sakerna var väldigt väldigt väldigt jämna och vissa saker tog te.x iPhone 4s S3 på och tvärt om. Ingen större skillnad på något av testen i min åsikt. Men sen vet jag de fan om jag verkligen bryr mig om en telefon laddar en sida 0.1 sekund fortare en en annan telefon. Ofta när man surfar sitter man hur som helst på 3G och då är det mycket andra faktorer som väger in...

Spelet laggade en del på båda, vilket förmodligen har mer med spelet att göra en telefonen. Kameran tyckte jag inte heller att jag märkte någon skillnad på. Men det är kanske bara jag. Skriv gärna vad du tycker SIII är så mycket bättre på en 4s i just denna video.

Men du ser ju själv i videon?

SGS3'an är i princip snabbare i dem flesta delarna. iOS-förespråkarna klagar ju alltid på lagg hos Android mobiler men när han är inne på internet så är det 4S som laggar vid dem flesta tillfällen.

Jo SGS3'an laggade också till lite i spelet, men inte lika mycket som 4S.

När jag sa "slår" så menade jag inte att den totalägde 4S. Men i mina ögon (förhoppningsvis dina också då testet är ganska tydligt) så är SGS3an en klar vinnare i slutracet. Och det ironiska med det hela är ju att han egentligen bara kollade på dem absolut mest basgrejer som man kan göra på en smartphone. Hade han gått mer in-depth hade det varit en ännu klarare seger.

Men nu har vi faktiskt gått lite OT så vi kanske ska flytta det här till iOS vs Android diskussionen
Citera
2012-06-06, 16:36
Medlem
Nu har Swedroid recenserat SG SIII. Läsvärt!
http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/
Citera
2012-06-06, 17:24
Medlem
ReAsOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
http://www.tradera.com/samsung-galaxy-s3-skal-lader-case-fodral-cover-pouch-auktion_342341_157553441

http://www.tradera.com/samsung-galaxy-s3-i9300-lader-fodral-skal-skinn-laderfodral-auktion_341117_157273315

http://www.24.se/ShowSearchResult.aspx?pagesize=50&searchstring=gal axy%20s3

Detta är allt jag kunde hitta. Väntar du ett tag finns det säkert mer på Svenska sidor. Varför ska det vara från en svensk sida förresten, snabb leveranstid och garanti? De flesta sidorna importerar sina från Kina och du kommer undan med en fjärdedel av priset ifall du importerar själv.

Jag tänkte mest på leveranstiden ja. Behöver det relativt snabbt. Men det var intressanta länkar till tradera. Tack.
Citera
2012-06-06, 20:46
Medlem
R0ckybalb0a555s avatar
Hej! Jag sitter hemma med en oöppnad S3a och står i valet mellan att antingen öppna upp skiten och börja använda telefonen själv, eller att sälja den, fortsätta använda min över 18 månader gamla iphone 4, eller ingå i en bytesaffär där jag byter 3an mot en 4s, säljer 4an, sen säljer 4S:en när 5an kommer.

Nu ska jag förklara varför jag resonerar som jag gör och tänkte att ni som faktiskt tycker om telefonen ska övertyga mig att ha kvar den!

En viktig frågeställning är såklart vilken telefon som är bäst. Jag personligen (snälla diskutera inte detta utan förstå bara att det är min personliga åsikt som inte kommer att ändras efter lite tjat) tycker att iOS har en mycket högre användarupplevelse. ALLT förutom hårdvaran i en iphone tilltalar mig mer än i en android. Jag tycker att menyerna är så otroligt fula på samsungs touchwiz, det ser ut som det är gjort av barn. Stora vita klumpiga bokstäver i svarta tråkiga menyer. Konstiga färgval med kontraster som irriterar mig. Jag tyckte om sense på HTC One X väldigt mycket men den telefonen hade för många problem och sense tog väldigt mycket minne så jag har nu införskaffat en SGS3 istället.

Visst har android några fina finesser; friheten att ändra lite hur man vill, ladda ner torrents, föra över filer från pc till telefon. Riktigt fina grejer! Problemet är att de fördelerna tyvärr inte väger över för till S3ans fördel för min del.
Telefonen är för otymplig (omöjlig att bara använda en hand för att manövrera telefonen till 100 procent, en mycket skön egenskap när man använder telefonen på språng), och som jag sa innan
så tycker jag hela gränssnittet är otroligt fult, allt från launchern till hur menyerna ser ut i galleriet, inställningarna, etc.

Problem nummer två: bara lite ovanför detta inlägg debatteras hur S3an slår 4S på allt och är mycket snabbare i diverse laddningstids-tester, för visst gör den det men oroar inte marginalerna er?
I ärlighetens namn presterar inte 4Sen särskilt mycket sämre och för att vara en telefon som är 9 månader äldre och ha en 1 ghz (nedklockad till 0.8 för att spara batteri) dualcore processor så presterar den sjukt bra jämfört med en 1,4 quadcore processor. Om skillnaderna är så små rent prestationsmässigt när skillnaden är så stor rent prestandamässigt, tänk då hur väl en iphone 5 kommer prestera i samma tester?

Så nu vet ni hur jag resonerar. För att summera upp allting:
Hur rättfärdigar ni ett behållande av en Galaxy SIII framför det eventuella byte till en 4S och sedan till 5an som jag kan göra utan att gå back rent pengamässigt?
Följdfråga: Kan man på något enkelt sätt byta ut menyutseendet i en S3a utan att det påverkar själva prestandan, ungefär som att ändra launcher, eller måste man roota och isåfall hur stora är riskerna/hur tidskrävande är hela det jävla pillandet?

Ska bli intressant att höra vad ni säger.
Ett personligt önskemål är gärna att ni inte använder "jag hatar apple" eller "man kan ändra massor i android och modda i 100 år" som argument då jag inte kan relatera till dessa påståenden för fem öre. Jag kommer inte sitta och ändra massor in i minsta detalj för jag orkar inte, det är kul att pilla men det finns en gräns för hur mycket man orkar. Egentligen vill man bara i grund och botten ha en så bra telefon som möjligt, direkt.
Senast redigerad av R0ckybalb0a555 2012-06-06 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in