2011-10-09, 15:37
Medlem
Zrillos avatar
Halå Flashback!

Köpte för cirka 2-3 veckor sedan en ny burk, grafikkortet jag köpte i den var detta:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638392

Nu är det så att sedan dag 1 glappade HDMI-utgången, och nu efter alltså runt 3 veckor har den slutat fungera helt (när jag har i kabeln kan jag flytta den ganska mycket åt sidorna så det är som om ingången är "knäckt" i lödningen till kortet). Det jag undrar nu är:

1. Går detta på garantin? Kan jag skicka in få det bytt?
2. Eftersom det är köpt på Komplett antar jag att jag måste skicka tillbaks det med post? Vilket betyder (antar jag) att de först måste få det, sedan kolla det, sedan om garantin gäller skicka ett nytt. Vilket betyder att jag kan bli utan grafikkort och därav dator i säkerligen en månad?

Där emot så har jag ju 2 x DisplayPort - Apple mini-DisplayPort (saxat från Komplett.se).. och undrar om jag kanske bara ska köpa kabel till dessa och köra det istället? Men då undrar jag om det är lika bra som HDMI och om det precis som HDMI har både ljud och bild? Och om det i så fall kanske inte är värt att gå igenom processen att skicka tillbaks grafikkortet?

Vad hade Ni gjort?
Citera
2011-10-09, 16:20
Medlem
GlennGBGs avatar
Det går på garantin, skicka tillbaka det. Returförfarandet står på Kompletts sida. Självklart skall du ha ett fullt fungerande grafikkort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in