Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-09, 07:06
Medlem
Sista_Bossens avatar
Jag har snusat i 12 år nu, även rökt större delen av tiden.
En normal dag snusar jag tre dosor portionssnus.
Detta är inte ekonomiskt så jag provade denna vara http://snus2.se/index.php/thunder-original-lossnus.html

Extra stark lössnus.
Min tanke är att detta kommer bli ekonomiskt fördelaktigt, och eftersom det är så starkt så behöver jag inte lika mycket.

Det har funkat asbra och jag har varit jättenöjd, kört på detta i snart en vecka.
Jag har inte rökt något under den tiden jag brukat denna vara.

Alldeles nyss tog jag min första cigarett sen jag börjat med den här snusen, och jag fick en rejäl nikotinkick, det har inte hänt på ett decennium.

Jag finner ingen förklaring till detta!
Någon som provat Thunder?
Är det bara placebo eller är det något annat som hänt med min kropp?
Citera
2011-10-09, 09:12
Medlem
stilltons avatar
nikotin går väldigt fort in i kroppen och väldigt fort ut. jag gissar på att du med lössnuset får högre toppar av nikotin som du känner dig nöjd med men däremellan har lägre dalar. jämfört med porttionssnuset som gav en lägre nivå, men ett mer jämt intag över dagen.

så antingen tog du en cigarett när du är nere i en dal och får därför en kraftig reaktion eftersom du inte hade något nikotin i kroppen, eller så var du uppe på en topp och fick en väldigt hög nikotinnivå tack vare att du därtill tog en rök.
Citera
2011-10-09, 10:30
Medlem
Hurfan kan du snusa TRE dosor om dagen? Stoppar du inte flera prillor åt gången? Hur länge har du den i innan du byter? 10min?
Jag kan snusa en dosa portion om dagen om jag ligger i.
3 dosor! snacka om storsnusare
Citera
2011-10-09, 14:08
Medlem
3 dosor på en dag?! En snusdosa kan räcka 4-5 dagar för mig, visserligen röker jag också i mellan åt men 3 dosor på en dag är fan extremt.
Citera
2011-10-10, 23:50
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripklo
Hurfan kan du snusa TRE dosor om dagen? Stoppar du inte flera prillor åt gången? Hur länge har du den i innan du byter? 10min?
Jag kan snusa en dosa portion om dagen om jag ligger i.
3 dosor! snacka om storsnusare

Minst två åt gången, en på vardera sida. Dock så slinker en tredje upp i mitten om jag är på ett sådant humör :s
Har snusen inne i ca 20 minuter, max 20 minuter åt gången utan snus, och är vaken i minst 18 timmar.
Rent matematiskt blir det 4 snus i timmen, gånger antalet timmar jag är vaken = 72.
72/3 = 24.

Idag har jag dock jobbat från 08:00 - 22:00, så idag har det blivit två dosor lössnus, samt två dosor portion.

Jag kan inte förstå hur man klarar sig på en dosa portion per dag när det inte ens blir en i timmen :s
Citera
2011-10-10, 23:51
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
nikotin går väldigt fort in i kroppen och väldigt fort ut. jag gissar på att du med lössnuset får högre toppar av nikotin som du känner dig nöjd med men däremellan har lägre dalar. jämfört med porttionssnuset som gav en lägre nivå, men ett mer jämt intag över dagen.

så antingen tog du en cigarett när du är nere i en dal och får därför en kraftig reaktion eftersom du inte hade något nikotin i kroppen, eller så var du uppe på en topp och fick en väldigt hög nikotinnivå tack vare att du därtill tog en rök.

Låter vettigt, då behöver jag inte känna mig lurad på konfekten med andra ord
Citera
2011-10-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Minst två åt gången, en på vardera sida. Dock så slinker en tredje upp i mitten om jag är på ett sådant humör :s
Har snusen inne i ca 20 minuter, max 20 minuter åt gången utan snus, och är vaken i minst 18 timmar.
Rent matematiskt blir det 4 snus i timmen, gånger antalet timmar jag är vaken = 72.
72/3 = 24.

Idag har jag dock jobbat från 08:00 - 22:00, så idag har det blivit två dosor lössnus, samt två dosor portion.

Jag kan inte förstå hur man klarar sig på en dosa portion per dag när det inte ens blir en i timmen :s

Du sög alltså i dig 4 dosor idag? Helvete!

20 minuter på 2 eller 3 snusprillor säger du. Då hinner ju inte prillan/prillorna "ta slut"

Jag har en snus inne i kanske 40-50 min, ibland längre om jag inte tänker på det. Ibland spottar jag ut den och stoppar in en ny direkt. Eller så går jag en halvtimme utan snus. Och jag är vaken ca 16 timmar per dygn. En dosa portion räcker gott och väl åt mig. Även om jag ibland tar 2 prillor åt gången.

Är du möjligen en älg? kan du lägga uten bild på din överläpp?
Citera
2011-10-24, 08:58
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripklo
Du sög alltså i dig 4 dosor idag? Helvete!

20 minuter på 2 eller 3 snusprillor säger du. Då hinner ju inte prillan/prillorna "ta slut"

Jag har en snus inne i kanske 40-50 min, ibland längre om jag inte tänker på det. Ibland spottar jag ut den och stoppar in en ny direkt. Eller så går jag en halvtimme utan snus. Och jag är vaken ca 16 timmar per dygn. En dosa portion räcker gott och väl åt mig. Även om jag ibland tar 2 prillor åt gången.

Är du möjligen en älg? kan du lägga uten bild på din överläpp?

Haha, min överläpp ser tror det eller ej rätt normal ut, mitt tandkött är dock ingen vacker syn om man gör en noggrann granskning :s
Snus utsöndrar enligt vad jag hört nikotin i 5 timmar efter själva instoppandet, så snusen tar ju inte "slut" på 40 - 50 minuter heller
Jag har gett upp baksnus helt, dock köper jag all snus från snus2.se vilket blir bra mycket billigare än att köpa från butiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in