2011-10-08, 20:22
Medlem
areyous avatar
Jag har sökt på flera olika forum men bara hittat en som hade samma problem men den tråden stängdes dessvärre pga att den var inaktiv, utan svar.

Min bärbara dator ramlade igår från bordet och dog ett tag men jag fick dock igång den efter att ha tagit ut batteriet ett par gånger. Den fungerade fint fram tills kvällen då jag stängde av demn, men jag märkte att den inte fullföljde hela "avstägningsprocessen" utan stängdes av nästan direkt, som när den blir överhettad.

Imorse startades den direkt men stängdes av automatiskt efter ca 1 timme. Lät den stå under hela dagen fram tills nu och jag får inte igång den.

Batteriet har sedan länge varit slut (datorn fungerat endast med sladden i) men jag får inte igång den utan batteriet heller. Strömlampan lyser inte trots att sladden är i och uttaget fungerar. Tyvärr har jag ingen annan sladd eller batteri att testa, men det är ju konstigt eftersom den startade både igår och idag.

Jag har en hp compaq nx9420 som är 3-4 år gammal.

Har skrivit detta via iphone så jag ber om ursäkt för eventuella stavfel.
Citera
2011-10-08, 20:33
Medlem
sommarlovs avatar
Lämna till en reparatör, strömkontakten har gått sönder.
Inget du kan göra själv, fråga inte ens!
Citera
2011-10-08, 20:42
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Men det fungerade ju tidigare
Citera
2011-10-08, 21:38
Medlem
areyous avatar
Citat:

Kollade så att adaptern hade ström, vilket den hade, så det är antingen uttaget i datorn eller strömkontakten som du säger, men både ser ut att vara hela.
Senast redigerad av areyou 2011-10-08 kl. 21:47.
Citera
2011-10-08, 22:02
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av areyou
Men det fungerade ju tidigare

Citat:
Ursprungligen postat av areyou
Kollade så att adaptern hade ström, vilket den hade, så det är antingen uttaget i datorn eller strömkontakten som du säger, men både ser ut att vara hela.
Visst låter det konstigt, med saker går sönder på de märkliga sätt.
Citera
2011-10-08, 22:24
Medlem
areyous avatar
Citat:
Visst låter det konstigt, med saker går sönder på de märkliga sätt.

Okej, om jag pressar sladden i en viss riktning fungerar det, men jag kan ju inte sitta där och hålla hela tiden. Uttaget verkar inte sönder utan bara löst.

Tänker inte betala för reperation då man kan göra det fem gånger billigare på egen hand. Tyvärr kan jag inte själv så får fråga en polare.

Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in