Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-08, 18:34
Medlem
Hej!

Någon som vet vart man kan låna ca 15.000-25.000 kr som 18-åring om man har en årsinkomst på ca 23.000 kr? De inkomsterna jag har är baserade på provisionslön, så har ingen fast inkomst eller garantilön. Behöver pengarna och kan betala tillbaka, bor hemma fortfarande och har inga kostnader.
Citera
2011-10-08, 18:40
Medlem
25TaLifes avatar
Kolla upp någon av de där lite mer osköna utlåningsställena - bluestep eller citibank typ?
Citera
2011-10-08, 18:45
Medlem
knullklassons avatar
Gör som ovanstående talare skriver, för hos någon riktig bank lär du inte få lån.
Citera
2011-10-08, 18:47
Medlem
Man kan ta blankolån upp till 200 000 bara man har en inkomst. Det är dock inget att rekommendera.

Banklån är inte heller att rekommendera om det inte är till bostad eller bil. Mitt tips är att kolla med din bank och se vad de kan erbjuda dig till en bra ränta.
Citera
2011-10-08, 21:35
Medlem
25TaLifes avatar
Det är ju en relativt låg summa, du kan inte låna av dina föräldrar tex?
Citera
2011-10-08, 22:59
Medlem
Kan tyvärr inte låna av föräldrar, vilka inte kan gå i borgen heller. Bluestep arbetar bara med lån med bostad som säkerhet, vilket jag inte har. Pengarna ska vara delbetalning till en bil. Kanske man kan vända sig till tex wasa kredit? Någon som har erfarenheter? Har pratat med marginalen (gamla citibank) men de sa att det inte gåg så ljust ut, vill inte få förfrågan i onödan! Funderar annars på om man kan få någon form av kontokredit? Eller brukar resurs bank vara lätta att förhandla med?
Citera
2011-10-09, 06:29
Medlem
25TaLifes avatar
Problemet är ju att du inte har något att förhandla med, i princip noll i inkomst.
Vad har du för något förhandlingsläge? Ditt ord?
Citera
2011-10-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Problemet är ju att du inte har något att förhandla med, i princip noll i inkomst.
Vad har du för något förhandlingsläge? Ditt ord?

Jag menar på att det inte finns någon risk att jag inte kan betala tillbaka. Jag har ju inga fasta kostnader. Jag har räknat ut att jag till våren kommer ha ca. 3000 kronor i månaden i cash varje månad. Dessutom är jag erbjuden att jobba mer på mitt jobb till våren, det ger ju inga garantier för högre lön pga provision men jag räknar med att kunna öka lönen till mellan 5000-6000 kronor varje månad!
Citera
2011-10-09, 12:03
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ararar
Jag menar på att det inte finns någon risk att jag inte kan betala tillbaka. Jag har ju inga fasta kostnader. Jag har räknat ut att jag till våren kommer ha ca. 3000 kronor i månaden i cash varje månad. Dessutom är jag erbjuden att jobba mer på mitt jobb till våren, det ger ju inga garantier för högre lön pga provision men jag räknar med att kunna öka lönen till mellan 5000-6000 kronor varje månad!

Så, det är alltså ditt ord du har att förhandla med?
Du lovar att du kan betala tillbaka, det tror du aldrig de har hört förut?
Du får helt enkelt spara ihop summan själv skulle jag tro, eller SMS-låna ihop den
Citera
2011-10-09, 12:22
Medlem
mfmxs avatar
3000 kr räcker ju inte ens till driftskostnader, försäkring och avbetalning på lånet för en bil.
Citera
2011-10-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Så, det är alltså ditt ord du har att förhandla med?
Du lovar att du kan betala tillbaka, det tror du aldrig de har hört förut?
Du får helt enkelt spara ihop summan själv skulle jag tro, eller SMS-låna ihop den

Klart jag vet att de hört den storyn förut! Det var därför jag frågade om någon visste andra alternativ!

Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
3000 kr räcker ju inte ens till driftskostnader, försäkring och avbetalning på lånet för en bil.

Jo det gör det, till den del av driftkostnaderna jag kommer behöva betala själv!
Citera
2011-10-09, 18:32
Medlem
25TaLifes avatar
Ja, du sparar ihop pengarna - det är det enklaste och billigaste alternativet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in